onsdag 6 maj 2009

75 års festen




Nu blir det långt mellan uppdateringarna, men tiden och orken räcker liksom inte till...
I helgen firade vi Pers morfar som blev 75 år den 5 maj, mycket folk kom, 62 personer fick vi det till som droppade in under dagen, och vädret var super fint, och Thilde såg vi inte till så mycket den dagen;) alla ville låna henne en stund , ha ,ha särskilt farmor och farfar som fick träffa Thilde för första gången i helgen oj, oj vad bortskämd hon blev när alla bar omkring på henne och hon bara sov:) och vad mycket presenter de hade med sig ner jätte fina saker, mest kläder som hon kan ha när hon blir lite större, men så fina, Tack alla ! ska försöka att lägga in lite bilder på de senare, blev lite fotografering oxå, så jag lägger in lite bilder från festen.
I måndags så var det ingen bra dag för Thilde hon var vaken i stort sett hela dagen och kräktes ganska mycket, och ville bara vara i min famn och "tutta" hela tiden upptäckte att hon lät lite roslig från näsa och hals, och framåt kvällen så börja hon skrika, hon som aldrig brukar skrika gjorde det nu och spände kroppen som en båge, hon hade visst fått ont i magen oxå, och inget hjälpte vad vi än gjorde, tills jag la henne på magen över mina knän och vaggade henne samtidigt som jag klappade henne lite i baken då somnade hon äntligen, så när hon somnat så vände jag på henne för hon dreglade ner min arm som hon låg på, men då vaknade hon igen, då förberedde vi oss på en lång natt och så vi beslutade att hon skulle få sova mellan oss och somna gjorde hon tillslut, vid kl 11.30 och sov till kl 06. 00 på morgonen då jag mer eller mindre väckte henne för att äta och byta blöja sen somnade hon om igen ;) och i går sov hon nästan hela dagen så jag fick mycket gjort här hemma, och så verkar hon även göra idag, men hon kräks fortfarande och är väldigt roslig i näsa och hals och lite varmare än vanligt, så hon har nog blivit lite förkyld:( men hon verkar ändå må bra, man får såna härliga leenden i bland så man bara smälter, och hon är så gosig av sig våran lilla tös:) idag skulle vi ha fått hembesök av bvc men hon som skulle komma hit var hemma för Vab så det har skjutits upp ett tag till. nej nu ska jag nog lägga mig och vila lite, jag verkar sova dåligt på nätterna trots att Thilde sover bra, så jag är lika trött när jag vaknar som då jag lägger mig *suck* men jag får ta igen lite av det på dagen då hon sover :)





stolt farfar=)




och en stolt farmor=)


Malin med Thilde i famnen


födelsedagsbarnet självt =)


Lite blandat folk:)


familjebild


syskonbild


fyra generationer

Festen på kvällen;)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar