onsdag 10 februari 2010

Sakta men säkert

som rubriken lyder så fortsätter min vikt att gå neråt, sakta men säkert=), nu har jag gått ner ytterligare 1 kg och totalt 3 kg på 2 veckor, mitt mål är ju att gå ner 1 kg i veckan, det är en lagom takt att gå ner på, kanske det inte kommer att bli 1 kg varje vecka men huvudsaken är ju att det går neråt:) men det har varit ganska tufft den här veckan, jag har fortfarande en infektion i kroppen och jag är dötrött och känner mig tung i hela kroppen så promenaderna har det varit motigt med tyvärr, så jag kämpar på enbart med kosten istället, men 1300 kcal är inte så mycket och all mat innhåller mer kcal än vad man tror, det är som inkomster och utgifter jag måste göra mig av med mer än vad jag stoppar i mig hela tiden, och inte ens frukt och grönt är fritt att äta för även de innhåller en massa kcal, enklast är ju att följa min veckomeny som viktklubben har satt ihop åt mig men, men det är inte alltid man gillar det som står där, och välling frukost kan de glömma att jag ska äta, jag har aldrig gillat välling och kommer aldrig att göra det heller:/ men grötfukosten är helt ok:)... jag skulle göra en pasta rätt häromdagen, jag trodde att pasta var rätt ok att äta men hua, pasta per 100g inhåller 330 kcal och då var det fullkornspasta! sen så ska man ha sås eller något annat till oxå och då drar det iväg på en gång:/ men idag ska jag göra pasta med kräftstjärtar i hummersås efter ett recept på viktklubben och den innhåller bara 490 kcal, och kräftor och räkor är ju alltid gott=)

i måndags skulle vi ju varit på babysim men på morgonen så ringde de om att det var inställt, det var visst något problem med taket på badhuset, då får vi hoppas det blir av nästa gång istället för då är det sista gången på babysim, och det vill man ju vara med på...

ja Thilde växer och lär sig nya saker hela tiden nu med rekortfart tycker jag:) nu står hon oftare och oftare utan att hålla i sig och går med sin lära gåbil hon fick av oss i julklapp, nu är det rätt stökigt här hemma, man försöker att hålla ordning, men lill fröken är så snabb på att riva ut allt igen, och allt ska ligga på golvet tycker hon, inget får vara uppe på soffbordet, bara ner med alltihopa:P... men nu har vi fått upp lite barnspärrar på skåpdörrarna i köket där vi inte tycker hon ska vara, men kastrullskåpet får hon hålla på med om hon vill, det gör inget lite skoj måste hon ju få ha:P... titt ut lekar bara älskar hon hon kan dra ner och upp sin mössa och så säger hon tittit=) filtar går oxå bra att leka med, en riktigt liten busunge har vi fått=) lägger in lite nya bilder att titta på , glöm inte att kika in på Pers blogg han skriver ju han med men är kanske inte så duktig på att uppdatera sig, men nu har han gjort det=) stolt pappa

kastrullskåpet är spännade att leka i=)

Lek på öppna förskolan=)


Pulkaåkning är roligt då inte pulkan tippar omkull i snön;)


jag ute och går med min gåstol, hmm eller var det matstol? hur som hellst så gick det att knuffa den framåt=)


Mys och sov stund med storasyster=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar