måndag 12 april 2010

Grattis Thilde 1 år idag=)



Idag blir våran lilla Thilde 1år vad tiden har gått fort, för ett år sedan på påskaftons kvällen så gick vattnet, från det vi kom in på förlossningen tog det 6 timmar till du kom till världen tidigt på påskdagen, kl 00.40 till en början så var inte värkarna så jobbiga, utan jag fick stanna kvar på förlossningen för att vattnet var missfärgat, 6 timmar låter som en lång tid men jag tyckte tiden gick fort, trots att värkarna gjorde ont så upplevde jag ändå det som en lätt förlossning, och skulle mycket väl kunna tänka mig ett litet syskon till Thilde i framtiden:), men det är inget som vi har planer på just nu ;)


den 12 april är ett litet speciellt datum tycker jag då min mamma skulle ha blivit 70 år idag om hon levat, så jag tänker lite extra mycket på henne idag, jag tycker det är tråkigt att Thilde inte har någon mormor i livet men hon har sin bonusmormor iaf:), och Thildes farfar blir 60 år idag så ett stort grattis till honom med=)...


Igår åkte vi hem ifrån norrland strålande sol på hela vägen ner:) resan tog 9 timmar då hade vi även stannat och hälsat på en kamrat till Per som hade 6 st små söta hundvalpar som Thilde passa på att klappa:) men det var skönt då vi äntligen kom hem igen, och Thilde var oxå glad över att vara hemma igen, hon var runt och kollade att allt var som det skulle i alla rum och så gick hon 6 steg själv på kvällen, tidigare på kvällen tog hon 4 steg och medans jag var i duchen så passade hon på att gå 6 steg=) hon har ju tagit steg tidigare då hon var 11 mån men bara ett steg och det tycker inte jag kan räknas som att gå men nu så har hon börjat att gå , dagen före sin 1 års dag passade hon på=)... Thilde blev ju firad uppe i norrland, lite i förväg, men vi ska även fira henne nu på lördag för alla som vill komma och gratta henne då, så blir det kalas kl 13.00 här hemma=) men nu ska jag ta något att äta för jag känner att jag är lite hungrig.
så jag passar på att önska alla en trevlig och solig fortsättning på dagen=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar