onsdag 2 mars 2011

Vab


Ihelgen åkte jag på feber och värk i kroppen, något som går bland barnen på jobbet nu, förra veckan hade vi väldigt lite barn, och sedan i måndags är jag hemma med Thilde som är sjuk i samma symptom, för tillfället är hon rätt pigg och har inte sovit mer än 1 timme idag , själv hade jag gärna velat sova lite i dag känner mig fortfarande inte riktigt kry känns som ett vakkum i huvudet och jag hör inte riktigt ordentligt, men annars är jag hyfsat pigg, Thilde är också rätt pigg men vill gärna mysa i famnen, idag när jag gick till tvättstugan för att tvätta stod hon i fönstret och vinkade till mig hon var så söt, först ska hon säga hej då vid dörren sedan så springer hon till fönstret och vinkar=), hon älskar att stå och titta i fönstret något hon började med uppe hos farmor och farfar, där stod hon i deras köksfönster tillsammans med murre och tittade ut på omgivningarna=) och det har hon fortsatt med då hon har kommit hem och nu ska hon oxå vinka till oss då vi går ut=) för ett par veckor sedan sa hon sin första två ords mening: "Min mamma" gissa om jag vart glad=) nu kommer orden i rasande fart och hon lär sig ord som hon har nytta av juice, chips, och glass är de senaste orden hon har lärt sig sånt som är gott lär man sig snabbt ha ha, idag ville hon att jag skulle sätta på musik och genast så började hon dansa lilla "skruttan"hon är en riktig partytjej, hon älskar musik och fart och fläkt, och en riktigt liten solstråle är hon, man blir så glad av att vara med henne, men hon har ett rejält humör oxå men solstrålen tar alltid över hand och man kan inte annat än älska henne då hon spexar runt och spelar pajas här hemma=), växer fort gör hon oxå, nu kan h on öppna dörrarna här hemma så man får ha lite koll och hon försöker att stoppa i kontakter i utagen så lite farlig är hon allt, så man måste se efter henne hela tiden, och plocka undan sånt som kan vara farligt. nu ska jag ta och roa lill fröken lite för hon är rätt så rastlös av sig nu:)

ha en trevlig kväll!