tisdag 24 maj 2011

Magsjuka?

För ett par månader sedan så hade jag problem med min mage som jag utreddes för , jag var t.o.m. på Gastroskopi för att utesluta att jag hade magsår eller något annat i magen/tarmen, jag fick besked direkt att inget syntes på bilderna, och några veckor senare försvann besvären helt i samband med att jag fick penicillin mot akut bihålinflammation, men så i helgen så verkar det vara dags igen, i lördags så kände jag mig enormt törstig och lätt illamående, men trodde det berodde på vätskebrist så jag såg till att dricka en massa vatten, men på söndagen blev jag så pass dålig i magen att all vätska bara rann rakt igenom mig, på måndag morgon var jag ännu sämre än söndagen och så fort jag drack något fick jag rusa på toaletten, så höll det på hela dagen, det rann som vatten ur mig precis hela dagen, inte förän älsklingen var till apoteket och köpte tabletter mot diarré så lungnade magen ner sig, idag har jag inte varit på toa, annat för att kissa, men jag har så ont i magen fortfarande och den bullrar och har sig, symtomen är som magsjuka men det verkar ändå inte vara det, då det bara är jag som blir sjuk, så vad kan det då vara? en elak bakterie som satt sig i magen eller vad? hur som helst är detta jätte jobbigt jag har varit så mycket borta ifrån jobbet pga besvären från magen, men läkarna vet inte heller vad det är, och jag vill inget hellre än att bli bra ifrån detta nu... men inget ont som inte har något gott med sig, jag har gått ner 3 kg på bara några dagar.. :)
Just nu sitter jag och tittar på Thilde som gör kullerbyttor på saccosäcken framför tv:n. hon är så duktig:) och pott tränandet går framåt det med, hon sitter på pottan vid varje blöjbyte och kissar i stort sett varje gång och sedan torkar hon sig själv:) , då hon nu är medveten om vad man gör på pottan så ska vi även meddela hennes pedagoger på förskolan om att hon nu har börjat gå på pottan, så att de kan hjälpa till att träna henne även där,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar