lördag 22 mars 2014

TACK!


 
Vilken respons jag fick på mitt senaste inlägg!
Idag har tårarna runnit massor,
men inte för att jag är ledsen utan för att jag blev så rörd av alla fina kommentarer och vänner som vill hjälpa till på olika sätt, Tänk att jag har så fina vänner! ni är helt underbara!  Jag skulle så gärna vilja åtgälda det på något sätt, men vet inte hur, så jag tackar er alla så här istället. och till er som undrar hur ni kan hjälpa till, så är jag hemskt dålig på att be om hjälp, men bara att veta att ni finns där och få läsa allt fint, har värmt mig i hjärtat idag, och det har givit mig,ny energi och extra kämpaglöd ska ni veta.

Idag har jag och maken  bara tagit det lugnt, både han och jag har varit trötta så de har blivit filmtittande på Netflex för hela slanten idag.
sedan har jag försökt att tvinga i mig lite att äta, för faktum är att jag har gått ner en hel del i vikt, vilket jag i normala fall skulle vara jätteglad för, men just nu är det inte riktigt lika roligt, eftersom aptiten saknas nästan helt, jag känner hunger men får inte i mig något ändå, så det är tur att jag har Per hemma nu för han ser till att jag har något att äta, för på vardagarna glömmer jag bort att äta, då jag inte känner mig sugen på något,jag har fortfarande några extra kg att ta utav, innan jag är nere på normalvikt, men jag går stadigt ner i vikt 1 kg i veckan,n utan att jag anstränger mig det minsta, och det känns lite olustigt nu när jag inte mår så bra, jag har minskat 15 kg sedan i början på juni förra året då Per och jag gifte oss, och som sagt att hade det varit under andra omständigheter så hade detta känts jättebra, men jag hade gärna haft lite mer muskler, det känns som att de är de som ryker just nu, för jag är otroligt svag i kroppen, jag försöker att röra på mig så mycket som möjligt här hemma, så inte alla muskler försvinner så att jag blir helt sängliggandes, men det är inte roligt att gå runt här hemma då man har en lång syrgasslang att släpa på, som fastnar i allt på vägen och man måste gå tillbaka för att trassla upp den igen. men, men, nu ska jag försöka att tänka positivt och hämta krafter så att jag kan slutföra min strålning och påbörja med cellgifterna igen, Nu tar jag nya tag igen!

Tack alla fina för att ni finns där ute ni betyder jättemycket för mig kramar i massor!
 

4 kommentarer:

  1. Tänker på dig mycket även om jag inte är bra på att skriva kommentarer. Hoppas verkligen att strålningarna kan stoppa tumörerna från att växa. Håller tummarna och sänder massor med positiv energi! <3

    SvaraRadera
  2. Även jag vill sända dig en massa positiv energi för återhämtning och styrka så du orkar njuta av våren och sommaren med din goa familj. Mängder med styrkekramar och omtanke till dig du kära medmänniska

    SvaraRadera
  3. Du ska aldrig känna att du måste "återgälda" någon. Bara att du läser detta och att du delar med dig av ditt liv gör så otroligt mycket för oss läsare, eller ja, jag kan ju egentligen bara tala för mig själv men jag tror att de flesta känner så. Härligt att du känner att det är dags för "nya tag". Ge aldrig upp, fortsätt kämpa. Mirakel kan ske och du ska veta att jag tror på dig. Tack för allt du delar med dig. Kram från Maria

    SvaraRadera