tisdag 21 april 2009

Bvc



I går var vi till Bvc för första gången och vägde och mätte Thilde, och hon hade gått upp i vikt riktigt fint nu vägde hon 3650 g och var 52.5 lång=) när vi lämnade BB i onsdags då vi var på återbesöket vägde hon bara 3405 g och hade gått ner lite i vikt sen hon föddes, men hon är så snuttig så det är inte konstigt att hon nu har växt till sig lite=) hon äter för jämnan tycker jag då hon inte sover förstås ha ha, en riktigt liten sömntuta är hon, men i natt sov hon lite oroligt och ville hellst ligga vid mitt bröst hela tiden, för så fort jag la ner henne igen så vaknade hon och gnydde och bökade runt så till slut så fick hon sova i våran säng och då somnade hon så nöjt så, hon drömmer väldigt mycket våran lilla tös så ögonen far fram och tillbaka och visar ögonvitorna mellan varven, så det är lite otäckt och se, sedan andas hon så häftigt så man tycker lite synd om henne när hon verkar så orolig, men det är väl mycket intryck nu första veckan, så det är nog därför, men annars så har hon ett så lungt humör och gör inte mycket väsen av sig förutom då hon vill ha mat och jag inte är snabb nog ;) hon brukar somna mellan 23 -24 för natten och sover till kl 06.00 vaknar då för att äta och somnar sedan om igen så man ska inte klaga, annars är hon så nöjd då hon får vara i någons famn och man pratar med henne och då har hon något slags läte som om hon försöker att prata, sedan har hon ett litet roligt läte oxå då hon verkar må bra och njuta av beröringen, Angelika benämde det som delfinprat och det är ungefär så det låter:)

det flyter på rätt bra med våran lilla familj, om man bortser ifrån att jag är rätt trött för tillfället, men det beror nog på att jag har haft rätt rikliga blödningar från avvslaget efter förlossningen, till och med sköterskan som tog emot oss på Bvc såg att jag var var blek och trött och tyckte att jag skulle kontakta min bm om det inte minskade snart, men för tillfället så verkar det ha börjat att avta, får hoppas att det gör det nu, för jag äter järn och vitamin tillskott men det verkar inte ha någon större eftekt just nu, annars så har jag ju inte så ont längre blev ju bara sydd med 2 stygn och det är så gott som läkt nu, foglossningen håller dessvärre i sig men har blivit lite bättre den med, har ju börjat att var ute och gå , jobbigt har det varit, då man känner att man inte har några magmuskler men det blir nog bättre snart, vikten rasar den med jag gick väl upp 5 kg totalt under graviditeten och gar gått ner 10 kg nu och det verkar att fortsätta neråt så det är riktigt skönt.

nej nu är det någon som kallar på min uppmärksamhet, en liten hungrig dam så det är bäst att ge henne den innan hon blir sur ;) hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar