onsdag 24 mars 2010

Förskole funderingar

Pratade just med Thildes blivande förskole fröken, jag ville veta lite om inskolningen hur lång den var, och de har lite längre inskolning än vad vi har på mitt jobb, vi har börjat med tre hela dagar då föräldrarna är med, på Norrboda var det en vecka med hela dagar, men att föräldern går i från på den tredje dagen, det ska bli spännade och se hur det går, jag är faktiskt mer nervös denna gången än vad jag var med Angelika och Markus, jag vet inte varför för Thilde är väldigt framåt och social av sig, så det borde gå bra, det är en stor och nybyggd reggio emilia förskola med 6 avd, den är jättefin på bilderna jag har sett, tyvärr så ligger den som sagt väldigt dumt till för oss, och jag kommer inte kunna lämna eller hämta då jag börjar jobba, så det blir Per som får göra det, fick veta att avd där Thilde ska börja, så är det nuvarande bara 5 små barn som inte kan gå ännu, jag hoppas ju att Thilde ska våga släppa taget nu, för hon går ju med hjälp av att bara hålla oss i ett pekfinger, så det handlar mer om att hon ska våga släppa, men hon släpper nog snart tror jag.
För er som är nyfikna så ser förskolan ut så här under uppbyggnaden: länk

nu måste jag ju handla lite praktiska kläder till lillan som hon kan ha på sig utomhus, vi köpte ju ett fodrat regnställ, men jag tror att det kommer vara för stort fortfarande då hon börjar på förskolan, så det blir att försöka att hitta ett i en mindre stl och gummi stövlar till hennes små fötter sen måste hon ju ha några riktiga skor, nu då hon ska vara ute och leka, men jag fick veta att de minsta barnen bara är ute en halvtimme på morgonen, men det blir väl mer under våren och sommaren hoppas jag.. praktiska funderingar men roligt oxå=) och det verkar som att ekonomin klarar sig fram tills då jag börjar jobba igen, jag pratade med F-kassan igår och jag hade fler dagar kvar än vad jag trodde så det känns skönt ialla fall.

i morgon ska älsklingen i väg på hemvärnsövning så jag och barnen blir själva hela helgen, roligt för han, men tråkigt för oss, särskilt för mig och Thilde som kommer att sakna han:( men jag tycker att man måste få ha sina egna intressen och hobbys i behåll, annars kommer man ju bara att gå varandra på nerverna och man måste ju tillåta varandra att ha roligt utan att alltid vara tillsammnas, för då uppskattar man ju varandra mer då man får vara tillsammans igen, men jag och Thilde kommer ändå att sakna dig älskling;)

nu hör jag att lillskruttan har vaknat, så jag ska väl ta upp henne:)

ha en bra dag kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar