torsdag 7 oktober 2010

Inte idag heller...

Man kan inte anklaga hyresvärden för att vara snabba, alldeles nyss så knackade det på dörren och utanför står en ung kille som jag trodde skulle komma in och mäta fukten, men nej då han skulle bara framföra att hon som skulle göra det hade glömt sin fuktmätare, och skulle höra av sig så fort hon kunde, ja då önskar jag lycka till; för nr de har går till Pers mobil och han är knappast anträffbar när han är ute och pangar med gubbdagiset :O två veckor har snart gått sen läckan och de har inte direkt skyndat sig att kolla upp fuktskadan, hoppas bara det inte blir mögel av det hela... men men det har i alla fall blivit städat här hemma, nu ska jag bara ta mig ut i regnrusket och handla lite mat till kvällen, Thilde behöver nog komma ut en stund hon med, hon störs inte av regnet det är värre med mig :O

Jag glömde föresten att berätta att Thilde var till Bvc med sin pappa i veckan för 1 1/2 års kontroll och vaccination, det hade gått bra med både sprutan och testen, och hon kan säga fler än 8 ord vilket var minimum för barn i den åldern , hon kan väl säga ca 24 ord , mamma, pappa, titta, där, den, nej, ja, bada, gunga, borta, kisse, katt, vovve, näsa, öra,öga, tittut, farfar,farmor,"namn namn" som i hungrig, och traktor, aj! ,aj aj! och "aj aj aja buff buff", som i troll mors vaggvisa, så hon kan i alla fall säga fler ord än normen =) sen vägdes och mättes hon oxå, nu väger hon 10.560 g ingen storviktare med andra ord, och hon ligger under kurvan men i gengäld så är hon 82 cm lång och ligger över kurvan på längden=) så jag är inte orolig, både Angelika och Markus var lättviktare som barn, och är det föresten fortfarande=) och huvud måttet mätte 46 cm, en cm, mer än ett års kontrollen. jag har ju misstänkt att hon var över 80 cm, för vissa av hennes kläder i stl.80 börjar bli lite smått, men olika klädesmärken skiljer sig åt i stl också, för overallen från Didrikson , är i stl, 80 och är för stor för henne, medans overallen från Name it är i stl 86 och är en aning mindre än Didrikson overallen, men jag har faktiskt börjat använda mer och mer kläder på Thilde i stl 86 nu, så det är den stl som gäller ett tag framöver nu=).



bilar och traktorer är det bästa Thilde vet, och här får hon åka bil på coop i kungsängen.




vi var på öppet hus på branstationen och där fick Thilde provsitta en brandbil=)


Thildes nya sulky, hon verkligen älskar att åka i den, för nu ser hon ju allt framifrån, det gjorde hon ju inte med den gamla sittvagnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar