torsdag 29 september 2011

Utryckning

Tidigare i eftermiddag så var det full utryckning här hemma, i grannhuset mitt emot våran balkong var det något som hade hänt, 5 brandbilar en ambulans och en ambulanshelikopter landade på parkeringen här utanför, ambulanshelikoptern lyfte igen efter en stund utan att ta någon med sig, men ambulansen körde iväg med blåljus och sírener lite senare, jag vet inte vad som har hänt men jag såg två brandmän gå in via terassen till en lgh och ena hade en kamera i handen, snacka om att att folk flockades utanför på parkeringen t o m bilar stannade längs med vägen för att titta, lite hemskt att folk är så nyfikna att de ställer bilarna på gräsmattan för att titta, och ungarna sprang i hälarna på brandmännen, det kan inte vara lätt att jobba under såna omständigheter, men de är säkert vana vid att det är så, själv var man ju också nyfiken men jag höll mig på balkongen i alla fall, de i helikoptern fick ju säga till ungarna att gå därifrån så att de kunde lyfta igen, det verkade inte vara någon större brand eller så var den släckt redan då brandmännen kom för de flesta bilarna stod kvar på parkeringen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar