onsdag 7 mars 2012

Lite nytt och fräscht


Idag skiner solen härligt skönt, så jag begav mig ut på en promenad till karlssons för och se om de hade något roligt att köpa till hemmet, när jag kom ut så var det inte riktigt lika skönt som det såg ut, men det blev en uppfriskande promenad iaf, för vindarna var rätt kyliga, sedan hittade jag lite smått och gott att handla, det blev nya gardiner till vardagsrummet, nya kuddar till soffan, ny duk till v-rums bordet, allt i en härlig vårgrön färg, sedan blev det ett nytt duschdrapperi och en ny dörrmatta, jag hade tänkt mig nya filtar till soffan också men hittade inga som jag tyckte om, jag hade tänkt mig sätta upp gardinerna ikväll men såg att fönstren är i stort behov av en tvätt, så det får vänta tills orken faller på att ta mig an fönstrena, jag är inte särskilt bra på att putsa fönster så jag får väl anlita någon som får komma hit och göra jobbet, det är ju faktisk några fönster i denna lägenheten som ska putsas.
 Just nu är jag inne i  en period där jag vill rensa ut saker, jag har haft en storrensning av garderoberna både Thildes och mina, det är bara klädkammaren som ska rensas nu, där är det mest Pers och Angelikas kläder som finns, men mycket används inte så det kan man ju skänka bort enligt min mening, jag har rensat bort gamla tidningar och kataloger och nu ska jag ta mig an  bokhyllan, för hur ofta läser man om böckerna egentligen? de bara står där och samlar damm, och just nu så har jag svårt med att koncentrera mig på läsning ändå och nu vill jag ha bort allt gamalt och tråkigt och få in nytt och fräscht istället. ja man måste ju ha lite roligt att sysselsätta sig med då man bara går hemma på dagarna. nu ska jag ta hand om diskmaskinen, och planera kvällsmaten för sedan väntar tvättstugan ikväll

2 kommentarer:

  1. Hej på dig ..förstår inte var du får din energi ifrån ibland, skulle själv behöva få en spark i baken och fixa lite hemma, men orkar liksom inte.Snart träffas vi allihop när vi ska på 100- års festen ska bli riktigt trevligt.Vi kan ta hand om knölfia ngn helg när ni vill ha lite lugn o ro tillsammans du och Per. Vi försöker få ihop det ngn helg när jag är ledig annars blir nog Klabbe mer grå hårig än han är. Se till att ngn annan putsar fönstrerna, finns inget tråkigare och jobbigare och du ska samla krafter och inte göra av med dom på såna skitsaker.Carpe diem är ett bra motto att följa / kramizzz carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carina lite avlastning med lilltjejen vore inte helt fel,ja klabbe blir nog både gråhårig och tunnhårig om han ska ta hand om henne själv :) hon är visstligen väldigt snäll och omtänksam, men full av energi, ideér och påhitt så det kan behövas två att ta hand om henne :) angående fönstrena, så blir det nog jag som tar de iaf, då jag tröttnat på att se hur de ser ut ;/ annars får jag försöka hitta en firma som gör jobbet åt mig... angående min energi så kommer den och går, när jag känner mig lite piggare så passar jag på att göra sånt jag annars inte orkar,men bara om jag tycker det känns roligt annars låter jag bli;)men man mår ju oftast lite bättre om man har fint runt omkring sig och det i sin tur ger ju lite energi tillbaka.
      100-års festen ser jag fram emot och få träffa alla och ha lite skoj, sedan väntar förhoppningsvis en tur upp till norrland där vi har planerat att fira påsken för nu känner jag stort behov att koppla av och tänka på något trevligt och carpe diem blir jag påmind om varje dag här hemma både av de fina ljuslyktorna vi fick av er och text på väggen. kram Annika

      Radera