tisdag 29 maj 2012

Nu är sommaren här!

I helgen var vi ut till husvagnen och njöt av det vackra sommarvädret som var, nu har förtältet kommit på plats och grillen invigd, och Thilde och Per tog sitt första dopp i sjön, själv hade jag inga badkläder så jag fick nöja mig med att blöta föterna lite, men nog var även jag sugen på att bada :) vi har haft en underbar helg och flera såna kommer det nog bli i sommar om inte våran rishög till bil sätter stopp för det, den låter och har sig, och beter sig konstigt, men inga fel har hittats ännu, men i slutet av veckan så ska den besiktias, hoppas att de hittar vad som är fel, så att vi kanske kan åtgärda det, det är ju inte precis så att man vill åka på någon långtur med bilen, ifall den lägger av, och vi hade ju tänkt oss upp till Villhelmina senare i sommar, får se hur det blir med det. hoppas bara det inte blir körförbud på bilen, jag vill ju så gärna komma bort ifrån lägenheten och koppla bort sjukdomstankar och bara få njuta av natur och lugnet, det är vad jag behöver just nu. därför kommer jag nog inte heller att uppdatera så mycket här på bloggen i sommar, då jag vill njuta av sommaren istället, för vi har varken tv eller dator med oss ut till campingen, och jag har faktiskt inte saknat det särskilt mycket, det finns så mycket annat att göra istället, som att vara social med varandra istället ;)  Tyvärr möttes jag av ett tråkigt besked när jag gick ut på bloggen, såg då att Sophies blogg "tillsammans är vi starka" var uppdaterad,  det var hennes man Rasmus som skrev så fint och sorgligt om att hans Sophie hade somnat in i fredags, hon blev bara 27 år, så otroligt sorgligt att hennes lille son nu är utan mamma och hennes man utan sin fru, så fort livet kan förändras.
På fredag tar Angelika studenten, det kommer självklart att firas lite, men inget stort, då hon valt att läsa ett 4.e år men hon firar självklart att hon går ut med sin klass nu, så det blir väl lite mera firande då hon är helt färdig,
lägger upp lite somriga bilder från helgen






1 kommentar: