fredag 4 maj 2012

Vardagsbestyr och kommande behandling

Igår hjälpte jag Angelika att färga håret, från att ha varit blondin så blev det mörkrött, jag tycker faktiskt att det blev snyggt, hon var lite orolig att det skulle bli morotsrött eller något sånt då hon skulle på studentskiva på kvällen, men färgen blev bra tycker jag.
Idag fick Thilde stanna hemma från förskolan hon är lite småförkyld, trött och gnällig, det är en chansning jag gör då jag inte vet om någon biverkning ska slå till, men Markus är hemma och kan hjälpa till om det behövs, han läser just nu bara grundämnena och det är varannan vecka eftersom han ska byta linje till nästa termin. även idag har Thilde varit utan blöja, det har gått jättebra hände dock en liten olycka då hon hjälpte Markus att tömma diskmaskinen, så glömde hon sig och det blev en pöl på golvet, sedan ville hon ha blöja igen och det var kanske bra det eftersom hon är lite lös i magen, men i morgon fortsätter vi träna.
I morgon så kommer Per att jobba på fm sedan kommer vi att åka till västerås och gratta hans morfar som fyller år då.
Idag har jag beställt studentskylten till Angelika då hon tar studenten den 1/6  hon tar studenten trots att hon har valt att läsa en fjärde termin, jisses vad tiden går fort vad hände med min lilla flicka? :)
Jag håller på att knåpa med en hemsida på dagarna, jag hade en gammal tidigare som var gratis men man kunde göra mycket på den bla ändra utseende och bakgrunder som man ville med hjälp av htlm koder, sidan höll jag på att ´leka med och lärde mig massor, här hittar ni den Annikas hobbyhörna men nu är sprays hemsidor borta och man kan inte arbeta med dem längre, de har ersatts utav en betalsida med färdiga sidmallar som är rätt så tråkiga att hålla på med, men nu har jag hittat ett ställe där man kan få pröva på gratis, även här är det färdiga sidmallar, men man kan ändra lite på utseendet om man vill, vill jag ha mer utrymme för hemsidan så får jag betala lite för det, men än så länge har jag valt gratisversionen, om ni vill kan  ni kika in och rösta på den eller lämna en kommentar i gästboken,  men tänk på att den är långt ifrån klar, En stund på jorden
Är det inte på en hemsida jag knopar så  är det på balkongen, det har ju varit stålande fint väder nu ett par dagar, så även balkongen har fått sig en omgång med städning och plantera om blommor, häromdagen köpte jag hem smultonplantor till Thilde hoppas det blir något på dem också, det ska bli spännande att se.
Idag ringde min kontaktsköterska och hörde efter hur jag mår, och än så länge har jag inga större biverkningar, lite huvudvärk har jag fått och lite tröttare är jag, och hon sa att det inte är säkert att jag får några större biverkningar heller det kan hända att jag tål xeloda bra och det känns ju skönt, men säg den glädje som varar, jag frågade lite om vad som händer framöver med min behandling, och de har haft en konferans angående mig, och det blir gammastrålning mot metastaserna men först måste jag göra en ny magnetröntgen  den 14/5 för att ställa in strålarna så att det blir precis, läskigt värre om de stålar fel, sen frågade jag lite om bivekningar har ju läst lite om detta och det är ju ingen rolig läsning, jag har inga biverkningar nu men pga strålningen kan hjärnan svullna och ge mig en mängd biverkningar beroende på vart de stålar någonstanns, balansen kan påverkas, och man kan få epilepsi, personlighetsförändingar, talsvårigheter,syn och hörselrubbningar, och håret kommer att lossna där de strålar och kanske inte komma tillbaka igen, för att motverka svullnaden som uppstår kommerr jag att få kortison, och jag gillar verkligen inte kortison, eftersom jag blev ordentligt muskelsvag i kroppen av de, men men, vad har jag att välja på? alternativet till att genomgå detta vill jag inte ens tänka på, så det blir kanske en tuff tid för familjen framöver. tänk vilken lömsk sjukdom detta är , jag som har spridd bröstcancer även till hjärnan mår hur bra som helst, tänk om jag inte vetat att jag haft cancer då hade jag ju gått med denna skit  tills det gav symptom och tills det inte fanns något att göra åt det., cancer  kan finnas i kroppen i åratal innan den får för sig att börja växa. hoppas verkligen att forskarna kommer fram till ett botemedel snart

1 kommentar:

  1. Jag känner med dig.... fortsätt blogga! Fortsätt kämpa! Du fixar det här! Jättekram! Anna

    SvaraRadera