fredag 29 mars 2013

Glad påsk!



Det går ett tag mellan gångerna här inne, men skriver när jag har ork och lust.
Jag fick min 3:e  cellgiftbehandling förra tisdagen, och jag fick mina tabletter mot illamående utbytta mot en annan bättre sort eftersom jag även har krypningar i benen, så trodde läkaren att det kunde bero på pimperanet, som kan ge dessa biverkningar, och denna gång slapp jag illamåendet vilket var riktigt skönt, men huvudvärken från h-vetet kom som väntat dagen efter behandlingen, dag 3 så kände jag mig influensasjuk, med frossa och obehag i hela kroppen, men ingen feber, men krypningarna i benen försvann inte, jag har svårt att sova på grund av dessa, det är som att benen inte kan slappna av, besvären kommer på kvällen och håller i sig hela natten, jag kan inte sitta eller ligga still någon längre stund för då kryper det och känns obehagligt i benen, vilket självklart påverkar nattsömnen negativt, och jag känner mig trött mest hela tiden.

På fredagen gifte sig vänner till Per och mig borgerligt i Västerås, och jag trodde först inte att jag skulle orka vara med, men eftersom jag mådde så pass mycket bättre på fredag, så följde jag med, det var ett enkelt men väldigt fint bröllop och efteråt gick vi på restaurang för att fira tillsammans med brudparet :)

Helgen som var, kom även Thildes farmor och farfar ner och de hade tagit med sig Thildes kusin, de var nere för att hämta Thilde som nu är uppe i norrland under 2 veckor och firar påsk med farmor och farfar och har det riktigt roligt däruppe, självklart saknar vi lillan, särskilt hennes glada humör, goa kramar och kärleksfulla ord. Men det gör nog både Thilde och oss gott att vara ifrån varandra ett tag,  Jag och älsklingen har passat på att gå ut och äta 2 gånger  denna veckan då vi även var tonårsfria,  vi ska även försöka komma iväg och gå på bio under veckan som kommer, men i helgen, då blir det att fira påsk, vi brukar ju aldrig fira påsk här hemma så det känns lite ovant att vara hemma i år, men Per var tvungen att jobba, så nu är hela kylskåpet fyllt med påskmat, och massor av godis har vi hemma och vi har haft frosseri i några dagar, nu när godiset är så billigt :) visst ja, jag håll nästan på att glömma att vi hade en stor vatten läcka förra helgen med början på fredagskvällen och fram till kl 8.00 på lördagsmorgon så hade vi inget vatten alls, och är man en familj på 5 personer som måste gå på toaletten ibland, och man inte kan spola, så är det inget vidare, så lyckan var total då vattnet kom igång och rostbrunt vatten kom i kranarna, det gick inte att dricka, men toaletten gick att spola.   vattnet blev inte godkänt för att dricka, diska och borsta tänderna i förrän i tisdags eftermiddag, detta besked var så efterlängtat kan jag säga.
Nu ska vi fortsätta att fira påsk här hemma så jag önskar alla en riktigt Glad påsk med god mat och massor av godis :)


Bilden är lånad från nätet
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar