tisdag 10 november 2009

Fars dag och ny tand


Jag är inne i en period då jag inte skriver lika mycket längre, jag har ju fullt upp med Thilde på dagarna, och det är lite knepigt att ha henne i knät då man skriver, så jag får passa på då hon sover vilket inte är så långa perioder längre, i söndags firade vi fars dag Thilde gav sin pappa Hugo boss deo i pressent som han hade önskat + ett kort till sedan blev det fika, på morgonen blev det en kola tårta och på kvällen blev det en schwarzwaldtårta och kaffe =) så älsklingen blev firad ordentligt på fars dag under dagen tog vi en tur till Uppsala och tände ljus för min pappa men självklart även för mamma och planterade ljung på graven tände även ett ljus på farmors och farfas grav då vi var där, såna här tillfällen saknar man dem särskilt, för när jag var liten var vi alltid hem till farmor och farfar och firade fars dag och mamma gjorde alltid tårta till fikat.

på kvällen gjorde jag en stek på kalvkött, till det blev det en vinsås och potatis, det blev rätt gott faktiskt=)


idag upptäckte jag att Thilde fått en tand till i överkäken och den var nästan lika stor som den andra tanden, så de måste nästan ha kommit samtidigt, jag upptäckte det av en slump då hon gnisslade tänder och jag ville få henne att sluta så jag kände efter i munnen på henne och då kände jag båda tänderna i överkäken, men nu sover hon bättre på nätterna igen så det var nog tänderna som spökade för henne... idag ringde jag och hörde om det fanns några platser kvar på baby simmet och det gjorde det, dyrt var det men det är det nog värt tror jag, för hon älskar att bada i badkaret med oss då flyter hon och plaskar som bara den=)... ja lillstumpan är en envis liten tjej med en del humör, som hon börjar visa mer och mer, just nu tränar hon för fullt på att krypa fast hon blir arg då hon inte tar sig framåt så fort sätter hon ändå, så lite humör och envishet kan ju vara något bra i bland oxå=) men hon ser rätt skojig ut så hon tränar först är det armhävningar sedan ner med huvudet i madrassen och upp med ben och rumpa i luften sen ner med rumpan och armhävningar igen=) hon ser ut som en liten larv som hon håller på=) men bakåt tar hon sig iaf =) om hon fortsätter så här så kanske hon kryper till jul :P

ha en trevlig kväll!