torsdag 26 november 2009

Trött


Dessa fina blommor fick jag av älsklingen i går=)

Dax att uppdatera lite igen då... det blir inte så ofta, dels är det fullt upp med Thilde under dagen så någon data har jag inte tid med då, och på kvällen är jag oftast för trött för att uppdatera något tyvärr, jag har blivit så trött på senare tid , men det kan ju bero på lill tösens sov vanor, jag vet inte vad som har hänt där, för hon kan somna normaltid på kvällen vid 21.00 men efter en timme vaknar hon upp och är jätteledsen och vägrar ligga kvar i sängen, (så oroligt sover hon inte på dagen), sen är det omöjligt att få henne att somna igen innan kl 00.30 många nätter har jag inte fått lägga mig innan kl 01.00 sen sover jag oroligt resten av natten, vilket har resulterat i att jag har fått tillbaka min nackvärk igen. jag har prövat att hålla Thilde vaken en stund till på kvällen men då blir hon övertrött i stället och somnar ändå inte förän kl 00.30-01.00, förhoppningsvis så kommer väl Thilde snart sova normalt igen, jag skulle hellst se att hon somnade tidigare på kvällen och vaknade tidigare på morgonen, som det är nu vaknar hon vid kl 6.00 för att äta lite sen somnar hon genast om igen och vaknar inte förän kl 10.00, och själv är jag ju så trött så att jag gärna sover till 10.00 jag med tyvärr, det är lite sent tycker jag, men det blir väl bättre så småningom...



i helgen så var båda barnen här,ja Angelika har valt att bo varannan helg hos mig hon med nu, efter att hon och jag bråkade om att jag vill att hon hjälper till mer här hemma, hennes kompisar behöver inte hjälpa till hemma, och de får mycket mera i månadspeng än vad hon får och att jag tycker att hon slösar med pengar, så då valde hon att bo hos sin pappa istället... hur som helst så var de här i helgen och vi hade det trevligt, Per var ute på övning hela helgen så det var bara jag och barnen, på lördagen så gick Angelika och jag till Karlssons och tittade lite ( Markus hade tagit vaccinering på torsdagen så han mådde inte riktigt bra, han hade ont i kroppen och särskilt armen där han fått sprutan, så han blev hemma) vi hittade lite julklappar och jag fick många uppslag till julklappar till Angelika, som inte var allt för dyra. på lördagen så bakade vi lite, Angelika gjorde cup cakes de var jätte goda men väldigt stora så de blev lite mastigt, he he men de har gått åt nu under veckan, jag har blivit så söt sugen på kvällarna, kan ju bero på att jag är trött och vill ha mer energi. men goda var de så de kan hon få göra fler gånger=)


Chocklad cupcakes







Ja nu har lillan börjat att ta sig framåt, hon kryper väl inte riktigt , men fram tar hon sig hon drar och ålar och hasar så nu kommer hon dit hon vill, så nu får man ha lite extra uppsikt på henne, hon gillar att vara på golvet men hon gillar ännu mera att stå och gå, för då man sätter ner henne på golvet så vill hon hellre fortsätta att stå upp och hon tar även steg då man håller i henne=) så hon kanske skippar att krypa och börjar gå istället, vilket jag inte hoppas=) i måndags var vi på babymassage och det gick riktigt bra men efteråt då vi var kvar och fikade så drog hon iväg mot leksakerna och de andra barnen, hon var riktigt snabb iväg=) hon älskar verkligen att vara med andra barn.


Idag var vi ju på Bvc och träffa ortoptisten för att kolla Thildes ögon då jag tycker att hon skelar fortfarande och jag har ett ärftligt synfel i familjen, men hon hade ett normalt skelande som troligen försvinner innan 2 års ålder då vi ska göra ett nytt besök och kolla ögonen, på små barn kan det oxå se ut som de skelar då näsan är lite platt, de har ett litet hudveck vid ögonen som kan ge intrycket av att barnet skelar, Thilde hade en liten skelning men inget som vi behövde oroa oss för tyckte hon som kollade ögonen, och det känns skönt tycker jag,

I väntrummet innan vi skulle in till Oroptisten, så var där en flicka som Thilde försökte att ta sig till, den flickan var 11 mån och gick, de tittade på varann och log mot varandra hela tiden , de var så söta, sen lekte de lite med varandra och den andra flickan kramade Thilde, de var så himmla sött att se=) tyvärr upptäckte jag lite försent att den andra flickan var förkyld så jag hoppas Thilde klarar sig från något virus, men hon har ju varit med mig på mitt jobb bland alla snoriga barn utan att bli förkyld efteråt, så jag hoppas hon klarar sig denna gången oxå.


Lite bilder som Angelika tog i helgen=)


Trött Markus påverkad av flunsa vaccinet




Busig Thilde=)