tisdag 25 september 2012

Min historia i tidningen!


Idag var jag med i vår lokaltidning "Mitt i Upplands-Bro", jag fick en smärre chock då jag såg att jag var på första sidan:) jag trodde aldrig att min historia skulle bli så stor, utan kanske bli en liten notis :o  Visserligen så tog fotografen säkert ett 30 tal bilder på mig, men trodde ändå inte att det skulle bli så stort:) men jag blev med på första sidan och en helsida inne i tidningen:)  fast det är bra att de belyser läkarnas slarv vid vårdcentralerna, jag har fått höra allt för många liknande historier som min och det är fruktansvärt att det finns så stor okunskap hos vårdcentralernas läkare.
Om ni vill läsa tidningen så klicka på länken :Mitt i Upplands - Bro

3 kommentarer:

  1. Det är förfärligt hur mycker okompetens som finns trots läkarexamen. Jag har också upplevt en rad missvård som nästan orsakade mig att mista livet. Man kan fråga sig: När ska dom lära sig??
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan man verkligen undra, jag önskar att de ska lära sig att även yngre drabbas av cancer och börja ta deras symptom på allvar och börja lyssna mer på vad patienterna säger kram.

      Radera
  2. Jag är själv ett exempel på läkarnas misstag och idag kan jag inte låta bli att undra om jag skulle ha haft bättre diagnos idag om man tagit mina besvär på allvar. Kram till dig och sköt om dig.

    SvaraRadera