torsdag 22 januari 2009

Mvc




En liten uppdatering va ju hos mvc i tisdags och det var bara bra med mig och "liten" Blodtrycket var bra blodsockret låg på 5 så det var oxå fint, magen mätte 27 cm och låg exakt på kurvan=) barnmorskan tyckte det kändes som en riktigt fin bebis då hon kände på magen, men det visste jag ju redan =) och hjärtljuden låg på 156 denna gång, fortfaramde högt med andra ord hmm myterna säger ju om hjärtljuden ligger över 140 så blir det en flicka så vi får väl se om det stämmer =) förra gången låg hjärtljuden på 159 så det var lite lägre denna gång, men mig spelar det ingen roll vad det blir,jag blir glad vilket som.


Jag kan bli lite smått irriterad på alla som frågar om jag vet vad det blir för kön, har fått frågan från främmande människor om jag vet vad det blir, jag förstår inte varför det är så viktigt att veta det och vilken betydelse det har, jag skaffar ju inte barn bara för att jag vill ha ett specifikt kön, jag vill ju ha barn för att jag tycker det är roligt och älskar barn, hmm sen finns det alla dessa människor som måste ha lite skadeglädje över andra småbarns föräldrar, ja jag har fått kommentarer från tidigare arbetskamrater, träffade de i julas då vi jobbade i samma hus, om hur det känns att få byta blöjor dygnet runt, hmm vad svarar man.. förstår inte problemet, på jobbet så byter jag blöjor på andras barn vi har 10 blöjbarn som bajsar ett antal ggr per dag, och nu får jag byta blöja på bara ett barn det känns ju riktigt skönt ju, sen kommer kommentarerna om att man måste kliva upp så tidigt på mornarna, har inte tyckt att det va särkillt jobbigt med mina 2 andra barn dessutom så kliver jag ju redan upp runt 5 tiden varje dag då jag jobbar. men nu behöver jag ju inte stressa någonstans, så det ska bli riktigt skönt att bli föräldraledig, jag kan inte förstå varför man inte kan glädjas lite åt andras lycka i stället för att hitta allt negativt med att ha småbarn. Hur som hellst så vet jag ju vad jag har att vänta mig, och inte har det avskräckt mig i alla fall;) att vara trött får man väl räkna med, men det är jag ju annars oxå pga jobbet, nej jag kan bara se fördelar med att få vara hemma med barn, för mig ska det bli roligt iaf.


Ja nu är det bara 10 veckor kvar innan bebin kommer, känns faktiskt som att det går väldigt fort=) och det roliga på jobbet är att de flesta föräldrar inte har märkt att jag är gravid, hur det nu kan komma sig, för jag är rätt stor redan nu, men denna veckan har 2 av de "äldre" föräldrarna frågat om jag är gravid , men de nya föräldrarna såg det direkt under inskolningen och fråga när jag skulle ha, så man undra ju lite, de "gamla" föräldrarna måste ju trott att jag bara blivit tjock eller nått, känns ju kul ;) eller så har jag lyckas dölja det på något vis, men nu syns det ju tydligt, jag har ju varit lite fundersam över varför ingen har frågat när jag ska ha för det borde ju vara intressant att veta, när jag försvinner från jobbet, men nu pratar vi om det med barnen så de går väl hem och berättar nu *s*


Men nu måste jag gå och sova ska ju upp tidigt i morgon bitti God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar