torsdag 8 januari 2009

Vilken dag!!




Vad ska man skriva idag då, borde väl igentligen finnas en hel del att skriva , men jag känner mig för trött och har varit på rätt dåligt humör sedan jag vakna, det kan ju bero på att jag sover dåligt särskilt då jag ska jobba. i natt vakna jag kl 02. 30 sedan va hjärnan på högvarv och jag kunde inte somna om på minst en timme, sedan vakna jag upp flera ggr innan kl ringde, inte särskilt roligt då man ska upp tidigt och jobba,. sedan förstår jag inte var allt folk kom ifrån på tåget och bussen brukar ju aldrig vara så mycket folk på morgonen då jag åker, på bussen så var det så mycket folk att chaffören var tvungen att öppna de bakre dörrarna på bussen å tycka in folk så de stod som packade sillar i en sardin burk. jag hatar trängsel, själv satt man i ett trångt säte med en stor ryggsäck med kläder jag behövde på jobbet i knät, och magen som knappt fick plats, sedan ska man försöka att kliva av i denna trängsel och det är inte det lättaste alla gånger,men jag kom tillslut av bussen och börja gå mot trappan jag ska uppför och då höll jag på att halka omkull på en isfläck nedanför, men hann och greppa tag i ett räcke som finns där så det gick bra, men när jag kommit en bit uppför trappen hör jag någon skrika till och där på samma isfläck är det någon som har halkat omkull, men det gick visst bra men hon fick nog rätt ont efter, för hon haltade iväg,jag har halkat nerför denna trapp tidigare denna vinter så det är väl ett under om jag klarar den här vintern utan några benbrott, för vinter underhållet är helt värdelöst där jag jobbar.

kom slutligen fram till förskolan vi har varit på under jul ledigheten, å vi va hopslagna med deras barn på en avd, och det är hur rörigt som helst under dagen och hög ljudnivå,är det oxå,. och strul med maten var det också, den blev en halvtimme försenad pga att matvagnen hade vält i bilen och all soppa runnit ut, och hungrig var man, kan jag säga, jag hade ju inte ätit något sedan frukost hemma kl 6.00 , tillslut kom då maten , en soppa som var orange till färgen såg inte särskilt aptitligt ut, desutom fanns det inga grönsaker eller nånt kött i bara en redning inget att tugga alls, hur mätt blir man på det? inte alls, blev ju att äta smörgås på rasten, desutom hade matföretagen gjort en miss på vårat barn som är super allergisk, så hon fick ingen mat alls, så hon fick äta knäckebröd och banan till lunch, eftersom det inte fanns något annat, tyckte riktigt synd om henne,

men men vi överlevde dagen, men det kändes inte som någon bra start på vårterminen precis, hoppas morgondagen blir bättre, ska upp samma tid då med, så jag lär väl sova lika oroligt i natt med suck.

Men i morgon är en ny dag med nya möjligheter man får väl försöka att tänka lite possitivt. för annars så går man väl under om man ska deppa ihop redan nu innan terminen änns har hunnit starta.

men nu ska jag gå och sova för jag behöver lite vila inför morgondagens planeringsdag.
Längtar efter dig älskling ser fram emot morgondagen då du kommer hit, puss

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar