lördag 17 januari 2009

Äntligen Helg

veckan gick som tur är väldigt fort, men nu känner jag míg rätt sliten, efter denna veckan har jag bestämt mig för att det är dax att försöka att söka havandeskapspenning, fast jag vet att jag inte lär få det så tänker jag ändå försöka, för nu känner jag att det börjar att bli tungt att jobba inte viktmässigt kanske har fortfarande inte ökat något i vikt fast jag tycker att jag har frossat i godis på sistonde:) nej det är mera min bäcken uppluckring som är problemet får så ont då jag står och går mycket och sedan är det svårt att vara nere på barnens nivå, som att sitta på låga stolar och klä av och på dem, byta blöjor på barnen som toalett tränas gör man ju ståendes, det är rätt jobbigt att stå framåtböjd på det sättet, sen kan man ju inte sitta stilla särkilt länge eftersom barn är rörliga, sedan tycker ja inte om då jag öppnar och stänger eftersom jag då är själv med flera barn ifall något skulle hända vad gör jag då? vissligen ligger Ks nära jobbet, men det är ju inte bara att lämna ungarna och sticka iväg får väl ta med de till förlossningen i såna fall ;) har funderat på att gå ner i tid, men då kan jag inte jobba kvar där jag är nu eftersom det inte fungerar med en deltidare till där schema mässigt har jag fått veta, då jag tog upp det med min arbetslagsledare, så det är heltid fram till förlossningen lr inte jobba alls som gäller för min del, jag har iaf dragit ut papprena från försäkringskassan om havandeskaps penning och ska ge ena delen till min chef som måste intyga om att det inte går att omplacera mig till någon lättare jobb, sen ska jag kontakta sjukgymnasten, måste tydligen göra det först om jag ev.ska kunna bli sjukskriven senare, har jag fått veta av barnmorskan, hmm fast jag kan ju det mesta om ryggen och nacken redan eftersom jag haft en rejäl rehabilitering pga av min nacke, har 2 whiplash skador med diskbråck sedan flera år tillbaka och gått en utb. i allt vad nacke och rygg heter och hur man tränar och hanterar smärtan, sedan hade jag ju samma besvär då jag väntade Angelika och fick ett bäcken bälte som inte hjälpte något mot besvären jag hade då, men men försäkringskassan har ju blivit hårdare oxå har jag hört, nu räknas ju inte graviditetsbesvär som någon sjukdom, och försäkringskassan godkänner inte sjukskrivningar pga av detta, så jag får väl jobba på tills det är dax att åka in, inte mycket att göra åt.

På tisdag ska jag till mvc på kontroll ska bli spännande och se hur mycket magen har vuxit för det har den gjort, märker det då jag sitter och då det gäller kläderna;)

Ja denna helgen blir enbart lugn för min del är ju helt ensam, barnen är hos sin far,( jag hoppas det ska gå bra mellan han och Angelika denna gång) och älsklingen han är på övning och sedan jobbar han i morgon, saknar han, (jag hoppas vi ska få lgh vi har sökt så att vi kan flytta ihop ) men det är rätt skönt att va själv också får saker och ting gjorda då, så idag har jag städat och rensat bort julen har inte haft ork under veckan att göra det, tyvärr har jag åkt på en förkylning igen hann inte att jobba mer 1 1/2 vecka innan jag blev förkyld igen *suck* är så trött på att jämnt vara sjuk har ju varit det hela hösten känns det som.

Nu ska jag gå och sätta mig framför tvn igen
ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar