torsdag 29 januari 2009

Smittorisk

*Suck* blev inget jobb i morse för min del. jag va inte riktigt bra fortfarande, så det blev att stanna hemma och jag som hade velat träffa Mimmi idag, men vi sköt upp det till nästa torsdag istället vill ju inte smitta henne , men vi pratade lite via msn idag måste ju hålla sig lite uppdaterad om saker och ting ;)
sedan trodde jag ju att jag skulle få gå och jobba i morgon men tji fick jag, vi har på vårat jobb ett företag som man sjuk och friskanmäler sig till och jag hade tänkt att friskanmäla mig i morgon innan jag åkte till jobbet, men jag hade redan anmält till min arbetslagsledare att jag skulle komma i morgon, det måste man göra innan kl 15.00 dagen innan man kommer tillbaka, ifall de måste skaffa vikarie. kl 16 .00 ringer det en sköterska från Medhelp, och frågar hur det är med mig och ger mig lite goda råd och så vidare, men då hon hörde att jag hade tänkt mig att börja jobba i morgon igen så tyckte hon inte det, eftersom man kan smitta 48 timmar efter senaste kräk eller diarré tillfället även om jag nu känner mig bra så kan jag alltså smitta , och då hon hörde att jag jobba med barn sa hon ifrån. hon tyckte jag skulle ta helgen på mig att bli frisk, jag kan ju förstå det där med smittorisken, men varför ska det bara gälla oss och inte barnen, barnen behöver bara vara kräk och feberfria en dag innan de får komma tillbaka, med andra ord så är det fritt fram för de att smitta ner andra barn och oss i personalen, bara barnen mår bra så får de komma tillbaka. där är det inte tal om smittspridning enligt smittskyddslagen, inte konstigt att man blir sjuk hela tiden, så jag va tvungen att skicka ett nytt mess til min Al -ledare om att jag blir hemma i morgon med, kan tänka mig att hon inte blev så glad, men vad ska jag göra. sköterskan sa bestämt ifrån då hon tyckte att jobba med barn var ungefär samma sak som att jobba med livsmedel, så det var bara och lyda så nu får jag en dag till på mig att friskna till...

Längtar till i morgon är barnledig hela helgen och älsklingen kommer hit, om jag är piggare till på lördag ska vi till västerås och titta på en barnvagn som en arbetskamrat till honom vill sälja, ska bli roligt att se vad det är för något. hmm sen har vi hela helgen för oss själva och en massa mys ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar