tisdag 19 juli 2011

FEC behandling

Var till radiumhemmet idag, för information om morgondagens behandling, det blev mycket info om min medicinering i samband med cellgift behandlingen, och jag fick veta att jag kommer få den högsta dosen av FEC  som består av tre olika cellgifter, och jag kommer troligen få kraftigare biverkningar av den anledningen, som illamående och diarré ,så vi får väl se om vi kommer iväg i morgon som planerat, för enligt sköterskan så brukar magen drabbas hårdast och det kan börja redan direkt efter behandlingen av cytostatika, dessutom kommer mitt immunförsvar att bli riktigt dåligt, och får jag 38 i feber måste jag ringa sjukhuset direkt för det kan vara tecken på blodförgiftning... Så nu känner jag mig väldigt orolig inför morgondagens behandling...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar