måndag 4 juli 2011

Remisser

Idag fick jag min sjukskrivning och jag blev sjukskriven  fram till den 31 augusti, sen fick jag  två remisser en för skelettscintigrafi nu på onsdag och en för Ejektionsfraktion för att bedömma hjärtats pumpförmåga på toraxkliniken torsdag den 14 juli, och i morgon ska jag till Hägersten för att prova ut en eller två peruker hos Inga-lills perukmakeri, så nu börjar det rulla på lite, men det ser tyvärr ut som min efterlängtade semester med familjen kommer att utebli, Vi hade tänkt åka upp till norrland helgen vecka 28 men nu ser det ut som jag bara är i början på alla undersökningar, jag väntar även på en remiss till skiktröngen som inte har kommit ännu, sen ska de sätta in en PICC  om mina blodkärl i armen duger, och den måste genomspolas 1 gång i veckan av en distrikssköterska, vilket krånglar till semester redan där...  man måste ju var skriven på en viss vårdcentral för att få hjälp därifrån, och då måste jag ju hålla mig hemma :(... fungerar inte mina blodkärl till att sätta in en PICC så blir det istället en Subkutan venport som kommer att opereras in under huden på mig, den ska oxå rengöras men det görs isamband med behandling, annars så rengörs den var 4:e till  var 8:e vecka jag hoppas nästan på att jag får en venport istället, för den behöver inte rengöras så ofta, nackdelen är förstås att den kräver en mindre kirurgiskt ingrepp, vilket inte den andra behöver. Jag hade verkligen sett fram emot att få lite semester och skingra tankarna lite tillsammans med familjen, men inget blir som jag vill just nu, så säkert inte semestern heller... annars vill jag bara att behandlingen ska komma igång så fort som bara möjligt, jag börjar bli orolig för att cancern ska sprida sig om den inte redan har gjort det... Bröstet har blivit ännu mer svullet på sista tiden, vet inte om det beror på alla nålstick och provtagningar, men det gör ont då jag ska sova kan inte ligga på vänster sida för det gör ont, och på höger sida kan jag inte ha armen liggandes på bröstet för det gör också ont, det blir rygglägge, men så har jag svårt att sova, sen har jag fått mera ont i nacken på senare tid,( jag har två diskbråck där) men det beror nog på alla konstiga sovställningar jag måste komma på för att kunna sova.. inte nog med detta så har jag även åkt på bihålsinflammation och ögoninflammation, så det blir att ta sig till vårdcentralen i morgon för ev, pencillinkur, jag har ingen större lust att gå dit,  detta pga att två läkare där missade att jag hade bröstcancer och inte remiterade mig vidare då de såg hur bröstet såg ut.. men det är tyvärr denna hälsocentral jag är skriven på så det är bara att gå dit i morgon och hoppas på en bra läkare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar