fredag 19 augusti 2011

Bra dagar

Igår kände jag mig mycket piggare och gladare igen, tänk att det bara kan vända från den ena dagen till den andra, helt plötsligt känner jag mig klar i huvudet och allt känns toppen igen:) kroppen är fortfarande lite trött och magen är inte i balans, men det är småsaker med hur jag har mått, och plötsligt så flyter allting bara på, jag ringde min kontaktsköterska för att ta reda på hur det går med min ven port, och innan hon har ringt upp mig så får jag remissen i brevlådan, jag ska få göra operationen samma dag som jag ska få behandlingen  det ska visst hinna bli klart innan dess, det ska bli så skönt att få den på plats, samtidigt som jag är nervös för själva ingreppet, jag har ju aldrig behövt opererats innan, så det känns lite läskigt att de ska gå in via en stor ven i halsen, för att sedan sätta dit själva dosan någonstans vid nyckelbenet, men det ska säkert gå bra, under själva ingreppet kommer jag att vara vaken, men förhoppningsvis fullproppad med lugnande och smärt stillande preparat:) när sköterskan ringde upp mig så berättade hon även att min värden låg bra, vilket kändes jätteskönt att höra så då slipper jag att oroa mig, för smitta, sedan ringde jag och bokade in kursen look good feel better den 26/8  det ser jag faktiskt fram emot att få gå på :) när jag ändå var igång att ringa så passade jag på att ringa peruk makaren oxå jag gjorde en chansning för jag visste att hon egentligen har stängt salongen To och Fre under juli och augusti, men hon svarade och jag fick komma dit idag för att göra en in klippning av Peruken, och jag kände mig riktigt nöjd då hon var klar, nu vart frisyren mera jag, jag gillade hårfärgen innan, men nu vart det jättebra tyckte jag:) lite roligt det där, med hur man vänjer sig med att vara utan hår, jag har t.o.m tyckt att det känns ok nu, med att bära sjal på huvudet, lite sneglande blickar får man från omgivningen, men jag bryr mig inte så mycket längre, men däremot så ser jag ju mer sjuk ut nu,  då jag är skallig, så då jag i morse tog på mig peruken som jag inte har använt på ett bra tag, så kändes det plötsligt jättebra med hår på huvudet, för det trollade bort mitt sjuka jag och jag såg frisk ut igen:) tänk vad hår egentligen betyder mycket,  jag trodde inte själv att jag skulle tycka att det var så farligt med att tappa håret, men när jag väl var utan så såg jag ju så sjuk ut, och det vill jag ju inte göra, så nu ger jag peruken en ny chans, hemma kommer jag nog fortfarande att gå naturell,, men ibland vill man ju känna sig fin och då får den nog vara på:).. idag var jag ju som sagt till peruk makaren som finns i fruängen en bra bit hemifrån mig, innan jag åkte dit så var jag först på vårdcentralen och lämnade blodprov, fick alldeles nyss beskedet att värdena fortfarande ser bra ut, de ligger på en normalnivå, tur för jag tror inte att det hade varit så poppis att jag varit ute och ränt på stan  åkt pendeltåg och tunnelbana med en massa andra människor om mina vita blodkroppar varit låga,  så jag gjorde en chansning,  men gisses vad denna dag har tagit på kroppen och knoppen:)jag är helt slut nu, så jag  funderar på att lägga mig och vila en stund innan Per och Thilde kommer hem. lägger in lite bilder från i söndags och en bild på mig i peruk:)


 i söndags var vi och gick en timme ute i skogen, när vi gick upp och ner för backarna så fick jag våldsam hjärtklappning av ansträngningen och var tvungen att vila lite innan vi kunde fortsätta att gå




  så såg jag ut då jag åkte till perukmakaren för att klippa till peruken

 så blev det färdiga resultatet och det kändes mycket bättre än innan

då den såg ut så här:)

1 kommentar:

  1. Håller din hand.
    Känner igen.

    Det gör ont att vara mitt i det du är och det finns stunder och dagar då det är minst sagt outhärdligt.
    Men nya dagar kommer.
    Nya möjligheter.

    Du klarar det här.
    Jag vet.

    Vi är så mycket starkare än vi tror.

    Och så lovar jag dig att feelgood-kursen är bra.
    En av de gånger jag kände en riktig powerkänsla och gemenskap i det svåra.

    Varm stor kram från en som nu går på koll var tredje månad (hade dock annan cancer)

    SvaraRadera