måndag 8 augusti 2011

Matt i kroppen

Idag var det meningen att jag skulle ta mig iväg till banken  för att förnya mitt leg. jag började göra mig i ordning, fixade och donade med peruken, jag kände att jag vill ha hår på huvudet då jag ska ordna med legget (.annars så får man väl frågor om håret... ) bilderna är iof redan tagna innan jag tappade håret, så jag behöver inte ta några foton, men det känns ju bättre att ha hår på huvudet när man ska till banken tycker jag. såg att idag blåser det ute och insåg att då kommer peruken att trassla sig rejält, så vad gör  man?  jo jag gjorde en svans i nacken  och satte på mig en keps och det såg faktiskt hyfsat bra ut, men inser att om jag ska trivas med peruk så måste jag nog ringa till Inga-Lill (perukmakaren)  och få den inklippt, jag vill ha håret så likt min tidigare frisyr som det nu går att göra med konsthår, om jag ska vilja använda den, så jag får försöka att få en tid nästa vecka efter min behandling. så hon får klippa upp luggen och håret i nacken lite. men nu börjar jag ändå vänja mig vid att vara skallig och när jag bara är hemma så har jag oftast inget på huvudet, jag har fortfarande små fjun på huvudet kvar och de lär väl sitta tills nästa behandling misstänker jag...
Hur som helst när jag hade fixat och donat och fått till håret rätt ok, så kände jag att jag blev alldeles matt i kroppen och blev orkeslös, det är säkert virusinfektionen som jag fortfarande har i kroppen som spökar, det har blivit bättre men inte bra, jag fick ju nässelutlag också i samband med förkylningen som jag försökt att mota bort, så jag bestämde mig för att stanna hemma istället och bara ta det lugnt, jag vill ju bli så frisk som möjligt tills onsdag, då nästa cellgift kur är. i morgon ska jag ta nytt blodprov och sen har jag läkarbesök inför onsdagens behandling, jag hoppas att blodprovet är bra så att jag kan få nästa kur som beräknat.
Igår fick vi trevligt fika besök av Ulla-britt och Danne  vi bjöd på hembakad kladdkaka med grädde och jordgubbar *mums* :-) de kom för att lämna tillbaka vår dörrnyckel som vi hade lånat ut till deras dotter Amanda, som fick låna vår lägenhet i några dagar då vi var uppe i norrland, hon hade fått jobb ute på Bro hof golfbana under några dagar, så hon behövde någonstanns att bo då, och vi bodde ju närmast, så självklart fick hon bo i vår lägenhet när vi inte var hemma:) trevligt med besök men jag var rätt trött efteråt:) och idag känns kroppen riktigt seg och huvudet tänker långsamt, nej kroppen är inte som innan behandlingen startade, och värre kommer det bli, men det är det värt bara det tar död på cancern som frodas i mitt bröst.. jag tycker redan att jag märker en viss skillnad på storleken på bröstet, det är inte lika hårt och svullet längre som det var då jag började behandlingen då fick bröstet knappt plats i bh kupan, och jag har normalt inte stora bröst, normalt har jag en B-kupa och nu fick bröstet knappt plats i en c-kupa det kändes som att bröstet skulle kunna spricka när som helst av svullnaden, och ont gjorde det ordentligt jag kunde inte ligga på sidan för det gjode för ont i bröstet, nu sitter bh.n som den ska över bröstet och det har blivit lite mjukare och det är nästan som att bröstvårtan vill komma fram igen, (den är indragen), men bröstet är inte på långa vägar bra, det gör fortfarande ont och kliar och sticks, men inte lika mycket som innan, men det är rött och fult med utslag på vänster sida. men nu kan jag iaf sova på sidan igen på natten och det är så skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar