lördag 6 augusti 2011

Det här med håret

Jag trodde verkligen inte att jag skulle ha något problem med att jag skulle tappa mitt hår trots att jag hade mycket och långt hår, jag vet att många tycker det är riktigt jobbigt att behöva tappa håret, men jag såg det inte så, jag införskaffade mig sjalar och försökte förbereda mig på bästa sätt med peruk och buff, jag snaggade håret och så långt var allt okej, jag tänkte att det skulle bli mindre hår som ramlade av, men nu har det gått en vecka sedan håret började ramla av och nu har jag nästan inget hår kvar, och jag inser att jag inte trivs med peruk och med sjal ser jag ut som en muslim, och idag då jag hade buff på mig så fick jag höra att jag såg ut som en tomte, (säkert inget illa ment, men jag tyckte inte det var roligt) och det vill jag ju inte göra.. nu inser jag att jag inte passar i peruk , sjal, eller buff så vad har jag på mig? nu känns det inte alls bra längre att vara utan hår, igår då jag stod i duschen så rasade det hår som fastnade överallt, små stickiga hårstrån som knappt gick att få bort ifrån kroppen  det var så lagom roligt, föreställ er då ni klipper håret och får det på kläderna så kliar och sticks det, så har jag det just nu, så  nu vill jag ha bort allt hår , för det är inte fint men några strån här och var... men vad ska jag ha på huvudet för att det ska se bra ut? vill ju inte se ut som någon clown precis, jag är väl som de flesta tjejer lite fåfäng och har gillat att pyssla med håret, men nu ser jag inte klok ut. måste ju ha något på huvudet då jag går ut för att skydda skalpen oxå, den är dessutom rejält öm nu, då jag tappar håret, inte så roligt det heller, men det är inte så roligt då jag inte passar i något jag sätter på huvudet,  det sista jag vill just nu är att bli utskrattad, för att det ser roligt ut på mig... jag vill känna mig fin trots att jag inte har något hår, och det gör jag inte nu:(

2 kommentarer:

  1. Jag har kört med het vanliga snusnäsdukar eller helt utan då jag bara varit hemma. Fick två peruker som aldrig används. Köpte dock en snygg bomullhatt på Åhlens, lite som en fiskarhatt och den har varit perfekt. Har känt lite som dig, buff,peruker, sjalar etc har inte passat mig alls.

    SvaraRadera
  2. ja jag känner mig inte riktigt hemma med olika huvudbonader, så hemmavid har det mest blivit naturellt, men har upptäckt att jag fryser om huvudet ibland :/ har börjat vänja mig lite med sjal som jag har oftast då jag går ut, buffen är rätt skön då man fryser hemma har jag upptäckt:)

    SvaraRadera