fredag 6 mars 2009

Influensa

Förra helgen var vi i västerås dels för att städa och rensa lite i Pers lgh så att han kan säga upp den, sedan åkte vi ju dit för att hälsa på då hans bror med familj kom ner för att lämna över deras bilbarnstol till oss vilket vi är väldigt tacksamma över att slippa köpa så här i början, och Angelika blev glad över att få tillbaka sin bok som hon glömde däruppe i julas ;) och sedan få den efterlängtade filmen som hon beställde:) det blev en trevlig helg , skönt att komma hemmifrån ibland även om det innebär att städa någon annans lgh :p . men men på måndagen kväll låg Per i 40 graders feber med hosta och värk i kroppen, själv hade jag haft en hemsk huvudvärk under dagen på jobbet höll på bli galen av alla ljud så ljud känslig har jag inte varit sedan jag mådde som sämst av min whiplash skada. så jag tog 2 reliv och sedan klarade jag av att jobba tills dagen var slut , på natten sov jag inget alls och kände lite värk i kroppen men tog mig ändå till jobbet, vi skulle ju ha lönesamtal och det ville jag va med på, det gick för övrigt rätt bra, men helt nöjd var jag inte, tyckte att jag låg för lågt på en punkt på ansvar och delaktighet om hur jag tar ansvar för gemensamma verksamheter, jag tycker ju själv att jag ställer upp hela tiden och hjälper till särskilt med datorn och dokumentation och mina arbetskollegor har sagt att de är tacksamma för min hjälp och för att jag aldrig klagar eller gnäller när de ber om hjälp, själv tycker jag det bara är roligt att hjälpa till, vet ju att det är jag som har mest kunskap om datorn, men det som gjorde mig mest besviken var ju att den person som jag hjälper allra mest med datorn och gör en hel del av hennes uppgifter som att skriva mail , dra ut mail, läsa mail, och skriva dokumentation för att hon har svårt att göra detta själv, dels för att hon tycker att det går snabbare då jag gör det, dels för att hon har värk som hindrar henne att göra det,hon ropar ofta på mig då datorn krånglar, då hon inte vet vad hon ska göra, och då hjälper jag gärna, och just hon var med och hjälpte cheften att bedömma mig och har då sagt att jag ligger på denna lägre nivå, chefen ville få det till att det kanske berodde på att jag är gravid och inte orkar lika mycket nu, vilket jag svara att det är klart att jag inte har samma tempo som innan men jag gör ju fortfarande samma uppgifter och samma jobba som innan,men då tyckte chefen att jag låg ju högre på de andra 2 punkterna så det var ju inbakat där istället vad hon nu mena med det för de punkterna handlade ju om andra saker, och att de flesta faktiskt låg på en normal nivå och att jag borde vara nöjd med det, men jag ska väl inte klaga det gick sämre för en annan kollega för att chefen tyckte hon "vabba" för mycket, men det ska ju inte påverka hennes jobb, för hon gör ju ett jättebra jobb då hon är där, men det blev en fråga för facket där i alla fall... innan det var dax för lunchen så drabbades jag av häftig yrsel, tur att jag stod mot en dörr post så jag kunde ta emot mig för det svartnade för ögonen, , då trodde jag att jag bara hade lågt blodsocker så jag gick och åt lite vindruvor i personalrummet, och sedan blev det ju lunch men inte heller det hjälpte, fick senare under dagen rejäl värk i kroppen och särskilt i ryggslut och bäcken, när jag senare kom hem så hade jag ju feber jag med, 38,7 men kände mig inte så febrig som jag brukar göra , men hade rätt ont i kroppen och hostade som bara den, så det blev till att vila och sjukskriva sig på onsdagen, inte så roligt då jag hade en inbokad läkarbesök och hälsokontroll på mvc på torsdagen, men det löste jag med att med att ta reliv så att febern gick ner och sedan bara låtsas att man var vanligt förkyld, men det var rejält jobbigt att åka buss då hostan satte in rejält och jag trodde jag skulle kräkas av ansträngningen, men det gick över så snart jag gick av bussen som tur var, allt såg fint ut med bebisen, mitt blodtryck var fint och jag vägde t om ett kg mindre på mvc än vad jag gjorde hemma på morgonen så klart man var nöjd ha ha, resten av proverna ska vi ta nästa gång, på em åkte jag tillbaka för att träffa läkaren och prata om en ev sjukskrivning, för nu tycker jag det är jobbigt att arbeta, så jag berättade om mina besvär med bäckenuppluckringen och han gjode en undersökning, då han tryckte på blygdbenet och jag sa att det gjorde som mest ont där, så var det sjukskrivning som gällde, jag blev helt sjukskriven fram till förlossningen vilket känns väldigt skönt att äntligen få ta det lugnt och varva ned lite. nu ska jag bara se till att bli frisk från influensan också så vi orkar åka till västerås i morgon, Angelika ska sova över hos en kompis till mig och henne, (min kompis är bonnusmamma åt hennes kompis) och Per jag och Markus ska på mässa i morgon om vi mår tillräckligt bra, han är ju åtminstonde feberfri idag men det är ju inte jag *suck* så vi får se hur det blir, men annars så får väl jag stanna hemma och vila istället.

Nedan lite bilder från förra helgen som tyvärr inte blev så jätttebra, och lite magbilder på mig ;)


Tyvärr lite suddiga bilder tagna med mobilen

Måste ju kolla att stolen är helt ok att låna ut till lillkusinen, tycks Madeleine tänka:)


Per och Madde


Lite magbilder=)

Magen vecka 36


Magen vecka 35

Magen vecka 35











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar