fredag 13 mars 2009

saknar dig Pappa

"Änglavinge, fjärilsvinge himlen nära på vår jord"


Idag är det 4 år sedan min älskade Pappa gick bort i en hjärtatack i sömnen ,saknar dig massor önskar att både du och mamma fanns här nu , när jag snart ska ha barn igen, vet att ni hade tyckt det var roligt att få ett barnbarn till, men jag vet också att ni finns i min närhet, särskilt du Pappa, din närvaro var så påtaglig efter din död och fram till begravningen, kändes verkligen som att du var med mig hela tiden då jag planerade din begravning, vilket gjorde sorgearbetet mycket lättare än när mamma dog, efteråt har det blivit lite lugnare, men du besöker mina drömmar ibland och pratar med mig. särskilt då det har varit lite svårt i mitt liv, det är inga vanliga drömmar, för de känns så verkliga, svårt att förklara men så är det. och den ensamma fjärilen som flög runt bland blommorna när du begravdes, var det många som regerade på, det var ju fortfarande snö ute då, så när jag tänker på dig så kommer oftast en bild av en fjäril upp, Angelika minns det tydligt också, hon ser dig som en fjäril och hon gjorde en fjäril i metall slöjden som minne av dig strax efteråt. önskar att barnet jag väntar hade fått träffa sin mormor och morfar men så blir det tyvärr inte.


Ibland liksom hejdar sig
tiden ett slag

och någonting oväntat sker
Världen förändrar sig varje dag

men ibland blir den aldrig
densamma mer.

Alf Henrikson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar