torsdag 12 mars 2009

segt

Är hemma och sjukskriven nu, jag hade tänkt att jag skulle orka en massa saker här hemma som att städa och röja upp har ju inte haft ork med det när jag har jobbat, men istället är jag bara så trött och har så ont av foglossningen att jag knappt kommer upp i soffan med benen, känns som att man har fått en rejäl spark mellan benen, och inte blev det bättre här om dagen, då vintern kom tillbaka med en hel del snö, ena dagen barmark nästa fullt med snö igen *suck* Per blev glad men inte jag, för jag fick gå och möta upp Angelika när hon kom hem vid centumet, för att köpa ett nytt SL kort åt henne, och passa på att handla lite samtidigt, plogbilarna hade ju varit ute så jag antog ju att de sandade samtidigt men det gjorde de inte och det var snor halt på gångvägen så jag halkade till med foten lite normalt hade jag väl inte reagerat på det nämnvärt, men nu så gjorde det enormt ont och ögonen tårades av smärta, kändes som att jag höll på att gå mitt itu, Men jag var ju tvungen att köpa kortet åt Angelika så det var bara att fortsätta men i nu gick det i snigelfart, för smärtan gick inte över. så Angelika fick vänta en stund, men vad ska man göra då, en gångväg som normalt tar ca 10 min att gå tog säkert 30 min att gå nu, men fram kom jag och fick köpt det jag skulle, men jag glömde att posta mina sjukintyg som jag hade med mig och kom på det halvvägs hem, men då ville jag inte vända om igen särskilt då jag halkade till på vägen tillbaka oxå, inte så farligt denna gång men ont det gjorde det, och Angelika ville hem och göra läxor och hon var ju så snäll och bar matkassarna åt mig hem, men Per var så snäll och åkte och postade de senare på kvällen så jag slapp ge mig ut igen. jag gillar inte vintern just nu vill ha barmark och sol så att jag kan vara ute och gå lite, åtminstonde till affären, men nu vågar jag inte, jag har ju ingen lust att bryta armar eller ben så här på slutet.

Idag skulle jag ha haft utvecklilngssamtal med Angelika och hennes lärare kl 15.00 men han blev sjuk och det blev uppskjutet till nästa torsdag istället kl 18.30,ingen vidare bra tid, dessutom är jag i vecka 38 då samma vecka som jag fick Angelika i, så jag känner mig inte så sugen på att ge mig i väg med tåg för ett samtals skull sent på kvällen, och inte Angelika heller då hon måste vänta i solna utan mat, ska se om jag kan ordna det på annat sätt , men troligen så går det inte.

ja nu börjar det närma sig med stormsteg, glömde ju att säga att sist jag var på mvc så låg hjärtljuden på "liten" runt 140 ha ha så det verkar vara en liten retsticka där i magen som inte vill att vi ska kunna gissa oss till vad det blir för kön, för man brukar ju säga att runt 140 brukar bli en pojke, vet 2 stycken som skulle bli glada om det blev en liten kille ;) för min del spelar det som sagt inte någon större roll , bara allt går bra och att h*n mår bra och är frisk, börjar faktiskt tycka att liten i magen får komma ut nu, känner mig så otymplig nu, särskilt då jag vissa dagar har täta samandragningar och magen är ständigt hård då är det svårt att sitta eller att ligga skönt, men å andra sidan så vill jag ha lite mer ordning här hemma innan det är dags, men jag blir ju trött bara jag anstränger mig lite *suck*, vill bli mig själv igen, vet iof att jag kommer att vara trött ett tag efteråt oxå, men då kan jag åtminstonde vara ute och gå och röra på mig igen, och få lite ny energi, men men bebben bestämmer ju när det är dax att komma ut, just nu så vill h*n fortfarande ligga ganska högt upp och huvudet är fortfarande ruckbart, hoppas att det blir till en helg när det sätter igång, då kanske vi befinner oss i västerås och då hittar Per till sjukhuset;) men det gör han inte här i sthlm, så lite nervös är jag faktiskt inför den resan till förlossningen, vet ju inte hur fort det tar denna gången, annars så har bm antecknat att det blir ks men jag kan ju alltid ändra på det, sedan har hon antecknat att jag bara vill ha naturlig smärtlindring, och absolut inte epidural bedövning, eftersom jag fick kraftigt blodtrycksfall då jag fick det med Angelika och läkarna i flera timmar kämpade med att upphäva effekten genom att pumpa i mig större mängder vätska via dropp medans jag låg bakåt tippad för att få upp trycket igen, inget jag vill uppleva igen, jag tar hellre smärtan att föda naturligt hur jobbigt det än är, men det blir nog lustgas och massagedusch , vet ju att det lindrar en hel del iaf.

nej nu ska jag väl försöka att göra lite nytta här hemma så att det blir lite fint här innan bebin kommer=) just det vi har fått ett erbjudande på en 4:a vi ska bara ringa och boka tid för visning, sedan får man ju hoppas att vi får den, fast jag tycker den är lite dyr men just nu tar vi nästan vad som hellst bara det är större än min, så nu håller jag tummarna att vi ska få denna lgh.

vinter igen*suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar