torsdag 19 mars 2009

Snart dax?

var tvungen att springa upp ur sängen för att svara i hemtelefonen , snabbt går det ju inte då man har ont och är rätt så stor om magen, men till hallen kom jag tillslut iaf och kunde svara, det var Angelikas Mentor = lärare som ringde om utv-samtalet hon skulle ha i kväll, han hade blivit sjuk igen och ville skjuta upp det till den 2 april, men jag upplyste att då får han boka med hennes pappa, för att jag snart ska ha barn, för övrigt så var det han som skulle ha tagit det i kväll med, för att jag inte kan ta mig så långa sträckor just nu, jag har alldelles för ont för det, men inte gjorde hennes pappa sig någon bråska att svara på om han kunde ta samtalet eller ej, han hade visst haft vissa åsikter om mig först hörde jag , men men det är en historia för sig det om barnens pappa han är som han är...
hur som hellst när jag lagt på luren så fick jag så ont i magen insåg att jag fått samandragningar pga ansträngningen att snabbt ta mig till telefon, så jag satte mig i sängen igen för att vänta ut och lugna ner magen lite, men de avtog inte så jag tänkte att om jag lägger mig ner i stället kanske det blir bättre, får ofta samandragningar då jag sitter upp har jag märkt, så jag hasade mig ner i sängen och fick en rejäl värk istället som tog andan ur mig, men det gick över och sen lugnade det ner sig igen, får bara de vanliga förvärkarna nu, som är lite jobbiga men de gör inte så ont ändå... men men kanske är det snart på gång nu=) men jag tycker ju att min kompis ska få bebis före mig ändå hon är ju beräknad till i morgon men det är ju hennes första barn, så hon kan ju gå över tiden oxå, vilket jag hoppas på att jag inte gör, vill bli av med magen nu och få hålla lilla "grodan i famnen" istället, längtar efter det...
vi har bestämt nu att vi ska åka till västerås då det är dax, det verkar vara lite bättre där, man får stanna kvar längre om man behöver det, och jag känner mig faktiskt som nybörjare igen då det gäller spädbarn, var ju några år sedan sist... på ks får man högst stanna 2 nätter om man är förstföderska och 1 natt om man är omföderska för att "landa" som det heter, och jag verkar räknas som omföderska, jag har gjort det på mvc så här långt i alla fall, trots att det var så många år sedan sist jag fick barn. men jag har hört att om det har gått längre tid än 10 år räknas man som förstföderska, men det har inte jag gjort ialla fall och lär väl inte göra det på ks heller, jag vill hellre stanna några dagar och få alla undersökningar och tester klara direkt istället för att behöva återvända nån dag senare för att göra dem, mindre stress då tycker jag, dessutom tar det ungefär lika lång tid att åka till västerås som till Ks från mig så resvägen spelar ingen större roll i tid i alla fall, jag får väl knipa ihop om det skulle gå snabbt vilket jag inte hoppas att det gör :/ klart man är lite nervös för resan men det ordnar sig nog hoppas jag...
Så var det dessa myror som invarderar mitt hem, de kom in i köket igår så då la jag ut nåt giftigt pulver där de kommer in, och inte en myra har synts till sedan dess i köket... men jag vaknade i natt vid 2- tiden av att det kittlades på armen och nog var det en myra alltid, tänkte att den nog bara hade följt med ifrån köket, och försökte somna om ville ju inte tända upp och kolla för då skulle ju Per ha vaknat oxå, men en stund senare känner jag en myra till och då försöker jag kolla med mobilens hjälp och ser att det finns myror på golvet, vad gör man mitt i natten inte läge för Radar iaf, så jag tänder min sänglampa och hoppas att jag inte ska väcka per. ser att det springer lite myror längs golvlisten under fönstret, och jag som inte har haft problem med myror i sovrummet tidigare *suck* så vad gör man mitt i natten, jag kollar först igenom sängen så att inte fler myror huserar där, vilket det inte gjorde, börjar böka med spjälsängen för att kolla så att de inte kommit in den vägen, och passar på att vrida ner värmen helt på elementet, för det kanske är värmen som lockar in dem, att inte Per vaknade av allt mitt bökande är ett under men försökte att vara så tyst som möjligt så att han fick sova, eftersom han skulle upp och jobba sedan, och dessutom vet jag vad han tycker om myror;) så jag ville inte väcka honom. bestämde mig för att myrorna mest ändå sprang längs golvlisten och att det inte var så många så jag lägger mig för att somna om igen, just när jag håller på att somna om så börjar en katt jama utanför (marskatt)och den höll på hur länge som helst så jag hade inte så glada och trevliga tankar om katter just då, och tyvärr var det inte bara en katt ute och lät heller *suck*, men tillslut så somnade jag iallafall, så nu ska jag väl försöka att ta itu med myrorna i sovrummet oxå, nu när magen lugnat ner sig lite, så att vi kan sova i lugn och ro i natt om inget annat händer förstås ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar