onsdag 25 mars 2009

Sista besöket på Mvc?

commentbaby.com




Jag var på Mvc i går och allt såg fint ut som vanligt;) Bm tyckte jag hade ett jättefint järnvärde, trots att jag hade glömt mina vitaminer i helgen då vi var i Västerås, men jag äter ju mycket leverpastej och grönt till frukost så det kanske gör sitt till oxå, så min trötthet beror inte på järnbrist i alla fall, men vad jag har blivit så hungrig nu på slutet, känns som när man har magkatarr, det suger hela tiden, känner mig aldrig riktigt mätt, måste väl vara så att kroppen laddar upp nu inför det som komma ska.. japp för nu är bebins huvud fixerat, jag har nog anat att det var så eftersom det har tryckt på bakåt och neråt så mycket på sista tiden, så man sprungit på toa , men det har bara varit känslan att vara toanödig :s känts lite som krystvärkar men utan att ha ont i magen, bara i ryggslutet, hmm fick veta av Mimmi i går (hon som just fått barn) att Ebba inte hade fixerat sig förän sista dagarna innan hon fick, måndagen var hon inte fixerad och på fredagen fick hon Ebba. så man vet aldrig kanske är det snart dax här med det hoppas jag i all fall, men jag hoppas på att det blir till helgen i såna fall skulle vara så mycket enklare om det blev så...
Ja när jag ändå var ute och Sprang i går så passade jag på att klippa mig efter jag varit hos Bm, var rätt trött på håret som bara hängde platt ner, och bara dög att sättas upp i en svans, så jag chansade och gick till en frisörsalong på torget där jag var, och blev klippt av en kille, tur att jag inte är håröm säger jag bara, som han drog och slet i mitt hår, men det blev bra till slut ändå, trots att han klippte mycket, men genomklippt ordentligt blev det, och som han sa man vet aldrig då jag har möjlighet att klippa mig nästa gång så det var lika bra att klippa igenom det direkt.. han berättade om en annan tjej som som hade varit in och var höggravid och redan hade tappat en massa hår innan hon ens hade fått, och hon ville helst att han snaggade henne, men det hade han förståss inte gjort, så hon hade väl blivit lite sur, men hon hade väl blivit nöjd ändå till slut, ja själv så ville jag bara känna mig lite fin så här på slutet, har ju börjat få en massa vätska i kroppen så man är ju rätt svullen nu, och svårt att gå har man ju nu oxå, då huvudet är fixerat i bäcken ingången...men snart så är ju det ju över, vissligen så kan det ju hända att jag går över tiden men jag tror inte jag gör det, men man vet ju aldrig förstås, men väskan är packad och klar så det är bara att åka när det är dax, fick journalen utskriven igår, då jag sa att vi funderade på att åka till Västerås och föda, annars så hade jag inte fått den i handen utan allt ligger på datorn i dag, men det gäller ju bara här i sthlm, så lasarettet i västerås hade varit tvungna att ringa Ks för att få mina uppgifter, men det är skönt att ha allt med sig då det är dax att åka, hopppas det inte sker då det är rusnings trafik bara, tänker åter igen på Mimmi som kom in kl 16.00, och vid den tiden står trafiken stilla här i sthlm, det är mindre skoj om jag måste åka då, men förhoppningsvis så är det inte så mycket kö åt västerås hållet vid den tiden, ja för det är nog resan som gör mig mest nervös den här gången, vill ju inte föda i bilen precis, ja själva förlossningen kan jag ju inte göra så mycket åt, vet att det gör j-ligt ont och ser inte fram emot det precis. men det är något jag måste igenom så är det ju bara och det är bara att gilla läget. fick frågan från Bm igen om jag funderat något på smärtlindring, och jag sa att lustgas är ju det som jag vet att jag vill ha, och sedan så vet jag inte så mycket mer, jag vet ju inte hur lång tid det tar den här gången, men med Markus så gick det ju fort och då räckte Lustgas, för trots att jag kände smärtan ( för jag brast ganska bra eftersom det gick så fort) så trubbade lustgasen av mig så pass ,att jag inte brydde mig om att jag hade ont, men jag minns hur det kändes, det kändes som att bm slet isär underlivet på mig för att få ut Markus som kom ut med Huvudet och ena axeln ihop, så efter det så var jag inte så sugen på flera barn direkt, dessutom var inte moderkakan hel när den kom ut, men allt måste ju komma ut, så de väntade men resten kom ju inte, så till slut skickade de upp mig till bb i alla fall, och då jag blivit helt själv , måste ju ha varit några timmar efter så upplever jag krystvärkar igen och ut kommer resten av moderkakan, det kändes som att uppleva förlossningen på nytt efter den tiden, och det var inte så roligt då man är själv, tänk att man kan komma ihåg sina förlossningar så lång tid efteråt, trots allt så är det ju mer än 14 år sedan jag fick Markus, men glömt det har jag inte... men den här gången kanske det går riktigt bra, man vet ju aldrig.. ser inte fram emot då det sätter igång, men jag längtar efter, då allt är över och jag har vår lilla "groda" på magen, då är det värt all smärta...
Förövrigt så har jag läst lite här och var att bebisen blir mindre aktiv på slutet pga platsbrist, men här verkar det nästan tvärtom.. det tog lång tid innan jag kände de första sparkarna, och liten har varit rätt lugn fram till nu, för nu lever H*n loppan i magen mest hela tiden, sparkar och och buffar och har sig, och har hicka rätt ofta, så man undrar ju vad det är för fest där inne i magen =), det börjar kännas lite obehagligt nu med alla sparkar de är ju så kraftiga så hela magen hoppar, så nu vill jag faktiskt att det snart är över.. ja Bm bokade in mig på ett sista undersökning den 7 april, det är ju då jag är beräknad att få, så det datumet har jag ingen lust att gå på, men som hon sa har jag inte fått då så kan jag ju bara komma och beklaga mig lite för henne ha, ha... hmm ska nog försöka med lite knep i helgen för att få igång det, he he. kan ju hoppas att det funkar.. dessutom så finns det ju lite trappor att springa i hos Per så jag får väl ta några turer upp och ned *s*... i dag ska jag ringa ytterligare en person för att komma på visning på en lgh, Per fick ett samtal på mob i går från hyresbolaget som vi har anmält intresse hos, att det fanns en lgh som hon tyckte vi skulle titta på, vi hade inte fått erbjudande om den tidigare, men nu hade det varit folk och tittat på den och de hade tackat nej, så nu har vi fått erbjudandet i stället, men man undrar ju varför de tackat nej till lgh, men jag tror att det beror på att den ligger högst upp i huset 2 våningar och det finns ingen hiss i de här husen, och de flesta vill nog ha en ute plats, det vill ju förstås även jag ha, men just nu är jag så trött på alla myror som tar sig in så det kan ju vara skönt att bo lite högre upp då ;)

nej nu funderara jag på om jag har lite ork över att göra ett ryck med städningen här hemma, det skulle verkligen behövas, jag får väl ta lite i taget så kanske jag orkar med det som behövs göras :P

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar