onsdag 12 januari 2011

fuktsanering

Ännu en arbetsdag är slut, det känns riktigt segt denna första vecka på jobbet, men snart är veckan slut=)... idag så kom det folk hit och rev upp golvet inne hos Angelika, efter fuktskadan som vi fick i nov. de är väl inte direkt snabba av sig, så igår höll vi på att möblera om här hemma vi var ju tvingade att tömma hennes rum på möbler och saker och det var då inte lite, så vi gjorde en lite nödlösning genom att Markus bara bor här på helgerna, så fick Angelika låna hans rum för att stuva in sitt bohag där, och Markus som har mindre grejer, har vi löst genom att möblera om lite i v-rummet så han får en egen liten skyddad hörna under helgen, förhoppningsvis så tar inte detta så lång tid, så han får flytta tillbaka snart igen.

igår överraskade Thilde mig då jag skulle dammsuga, hon har alltid varit rädd för dammsugaren och hållit sig undan då vi ska dammsuga, så jag sa åt henne att sätta sig i soffan för att jag skulle dammsuga och hon började genast att gnälla då jag sa ordet dammsuga, men hon gjorde som jag sa och jag började dammsuga, rätt som det är tittar jag upp och bredvid mig står Thilde och ser överlycklig ut och är inte det minsta rädd, och hon följer efter mig och dammsugaren hela tiden=) det var som att hon plötsligt hade bestämt sig för att nu skulle hon inte var rädd längre, det var en sådan tvärvändning så det var roligt att se=) nu ska jag börja förbereda all tvätt för i kväll är det tvättstugan som gäller. inte direkt det roligaste som finns men ett nödvändigt ont.
ha det bra så länge, jag ska föresten försöka att bli lite bättre på att skriva här på bloggen detta år, för jag såg att jag hade skrivit väldigt lite förra året, så en skärpning från min sida ska det bli i år =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar