onsdag 5 januari 2011

Gott nytt år! 2011

Jag har varit dålig på att uppdatera här, men det har varit mycket i december, så tid och ork har inte riktigt funnits där, vi åkte upp till vilhelmina och firade jul och nyår med Pers familj, på julaftons morgon åkte vi och badade julbad kl 07.00 tidigt var det, men mysigt med stämningsfull musik samt glögg och pepparkakor till =) efte badet åt vi frukost hemma hos farmor och farfar som bestod av tomtegröt sen på eftermiddagen så åt vi julmat och öppnade paket=) juldagen började med att jag var rejält dålig i magen, men lindrade det med kol tabletter och blev bättre, men trött var jag fortfarande, men trodde inte att det var något smittsamt eftersom jag ofta har en krånglande mage då jag har rest långt, på juldagen fick Thilde sova borta för första gången och det gick jättebra=) medans Thilde var hos Farmor och farfar och Tonåringarna var i kvar i huset vi bodde i så passade älsklingen och jag på att smita iväg upp till vilhelmina och gå på hotellet där, roligt att komma ut och få umgås själva, men själv hade jag nog hellre föredragit en pub/resturang istället för ett diskotek där ljudet är så högt att man inte hör vad man säger, lite trevligt var det ändå, på nyårsafton så hade vi införskaffat lite nyårsraketer som skulle skjutas av, vi valde att göra det lite tidigare så att Thilde fick se oxå=) sen var vi över till Görel och Henrik och tittade på deras nyårsbrasa:) sedan skålade vi in det nya året med pommac=) på nyårs dagen vaknade jag och mådde jätteilla började med att jag var dålig i magen igen, så jag tog tabeltter som ska vara bra för magen och blev bättre, men jag mådde fortfarande illa och var svullen och öm i övre delen av buken, efter ett tag så var jag tvungen att kräkas, kände mig lite bättre efter det, men yr och trött var jag, så det blev en hemma dag för mig, men inga fler kräkatacker blev det, dagen efter bar det iväg hemåt, och jag mådde bra på hela resan, lite trött var jag förstås, men äta och dricka gick utmärkt, väl hemma började symptom komma på att jag har magkatarr då illamåendet fortsatte och halsbränna och sura uppstötningar kom oftare, så idag ringde jag läkaren, men de hade ingen tid nu under helgerna, men hon tyckte det lät som magkatarr, och ville jag skulle pröva några recept fria läkemedel och sen återkomma på måndag om det inte blev bättre, så nu har jag börjat med Losec men än så länge märker jag ingen förbättring, magen är som en ballong och jag mår konstant illa och det svider i magen hela tiden, men jag hoppas förstås att det ska bli bra nu, men vet ju vad som har satt igeång mina besvär, de kom smygandes i november, och beror på arbetssituationen på jobbet, och detta vet mina arbetskamrater och chefen om så nu hoppas jag på att det ska bli bättre nu när jag kommer tillbaka på måndag. N ska jag ta och fixa till lite mat och umgås med min lilla dotter somhar fått feber, men är rätt så pigg ändå, men vill gärna vara i någons famn:)
jag kommer att uppdatera lite med nya bilder så fort jag har tid.
ha en trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar