lördag 29 januari 2011

sjuk igen:(

Ja som rubriken lyder så vart jag dålig igen, i natt fast det började så smått igår kväll redan, nu har jag var "magsjuk" 5 gånger sedan julafton låter det normalt? det tycker inte jag ialla fall, som förra fredagen så glömde jag min medicin då jag skulle iväg till jobbet väldigt tidigt för att öppna, men jag mådde bra under hela dagen men på kvällen började jag må illa och magen vart rejält svullen och det kändes som att jag hade vätske brist, så jag drack en massa vatten, och tyckte att det kändes bättre efter en stund, men kl 03.30 var jag tvungen att rusa på toaletten då det tryckte på rejält neråt :/ sen somnade jag om men vid kl06.00 så vaknade jag och mådde väldigt illa och rusade igen på toa och hann nätt och jämnt in innan allt kom upp så det blev en sanering av toaletten innan jag kunde lägga mig igen, sen fick jag sova till 10.30 jag har inte behövt springa något mer på toaletten efter det, men jag har varit rejält trött idag. förstår inte varför jag blir så här dålig i magen hela tiden, kan det verkligen ha att göra med att jag glömt medicinen ett par gånger, eller är det bara en tillfällighet att jag blir dålig just då, vet inte vad jag ska tro, de såg ju inget onormalt på gastroskopin, men jag ska väl boka en ny läkartid för att utreda vad detta kan bero på, hur som helst är det inget roligt att ha en krånglande mage och att alltid bli dålig då jag är ledig.

Thilde är på bättringsvägen nu, febern har lagt sig men hostan kvarstår fortfarande, hoppas den är bättre innan måndag, Per tycker väl det inte är så roligt att vara hemma med henne just nu hon är fruktansvärt "pappig" och ingen annan duger och hon vill bara bli buren och sitta i knä och riktigt gnällig är hon med, så jag förstår att han inte tycker det är så roligt just nu.

ihelgen har jag båda tonårsbarnen här oxå, det är alltid roligt då Markus är här. även om det blir en hel del dator för hans del tyvärr,och vi har det fortfarande trångt och rörigt eftersom de inte har fixat till Angelikas rum ännu, får hoppas att de gör det snart så att man kanske kan få lite ordning här hemma, vi är rätt trångbodda redan innan så det gör ju inte sakern bättre att det nu saknas ett rum oxå, Angelika bor ju hos mig på heltid nu och hon har ju flyttat hit alla sina saker från sin pappa så det är rätt trångt kan man säga:/ ikväll satte vi Angelika på att laga maten, hon har varit rätt lat på att hjälpa till här hemma och vi har börjat ledsna över hennes bekvämlighet, så hon fick bestämma vad hon ville laga till och det blev kyckling lasange med tortilla bröd, och hon lyckades riktigt bra utan någon hjälp med maten, så det kan hon få göra flera gånger=)
nu ska jag försöka att vara social med resten av familjen en stund.

ha en trevlig kväll=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar