söndag 23 januari 2011

Inte många timmar kvar nu

Ja nu är det inte många timmar kvar till man ska till sofiahemmet för att göra en gastroskopi undersökning och det är klart man är lite nervös, jag har ju inte varit med om något sånt tidigare, och man har bara fått höra att det är väldigt obehagligt, men det är väl hur man är som person hur man upplever det oxå... jag ska vara fastande 6 timmar innan undersökningen och den sker kl11.00 i morgon, så jag får väl gå upp runt 5.00 i morgon för att ta min medicin och dricka lite vatten för att orka så länge utan dryck och mat. jag hoppas på att de kan se något med kameran vad som är fel med min mage så att man kan få rätt medicn för vad det nu är, men just nu har jag en rejäl ballong mage om man såg mig med kläderna på ser jag ut som jag är höggravid, men utan ser man att övre delen av buken är dubbelt så stor som nedre delen, och jag är rejält öm över magen, en inflammation kanske eller magsår? jag kan bara gissa jag är ju ingen läkare, men eftersom jag fick en medicin mot magsår så lutar det väl åt det hållet.. vad det än är så vill jag bara bli bra från det nu, för jag blir rejält trött av all värk och illamående.
nej n u måste jag gå och lägga mig. jag uppdaterar i morgon om hur det gick om jag inte mår allför dåligt förstås.
en riktig god natt önskar jag alla=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar