onsdag 20 februari 2013

Det vänder

Från att ha mått skit av värk och av värktabletterna så upplever jag nu att det vänder.
i fredags så ringde min läkare för att kolla läget, och hur det gick med min värk, han tyckte det var bra att jag klarade av dosen och att illamåendet hade blivit lite bättre, Peppade mig lite och sa, att det kommer att bli bättre med värken, men vi är bara i början ännu och sa att jag är ju en tålig en, så det ska gå bra, berättade även att att antikroppsmedicinen jag fick innan detta  och som heter Tyverb , är nu slut i hela landet så han sa det var ju tur att vi bytte behandling, för annars hade jag nu kanske stått helt utan., jag tycker synd om de som drabbas av detta, hoppas att de inte behöver vänta allt för länge på sin medicin.

Mitt illamående det dras jag med till och från, jag blir fort hungrig, och utav hungern blir jag illamående, och av muntorrheten av morfinet så får jag en äcklig smak i munnen som gör att jag ite blir sugen på att äta, hur jag än gör så mår jag illa, äter jag så mår jag ockås illa, men det hr ändå lugnat ner sig. men i lördags så var vi och hälsade på arbetskamrater till Per som också har barn så att Thilde och de kunde busa av sig lite, och de hade jätte roligt så pass att Thilde inte ville åka hem sedan. men just innan vi skulle till att åka hem känner jag att jag börjar må illa igen, men hinner inte merän hem förän jag behöver kräkas, en gång kräktes jag och sedan var det bra, så det rörde sig inte om någon magsjuka, utan detta är pga biverkningar av morfinet, sedan har det varit lite bättre igen, känner illa mående lite då och då, men ändå inte så farligt. men jag har märkt förbättringar när det gäller värken, nu har den värsta svullnaden av behandlingen släppt, och kvar är bra tumören, som måste ha krymt  eftersom min värk har blivit mindre, numera kan jag sova på sidan och det är så skönt att jag kan vända och vrida på mig på nätterna utan att behöva vakna hela tiden, även det röda på bröstet har blivit bättre, det kliar väldigt mycket och nu ser det ut som det håller på att flaga och torka ut, jag är hur som helst glad över att ha mindre värk, så nu trappar jag ner på värk tabletterna, så kanske jag snart mår bättre, vad det gäller illamående och muntrorrheten. På tisdag är det dags igen för behandling nummer 2 om alla prover visar bra förstås men det måste det bara göra. jag vill få skiten i kroppen att försvinna så fort det bara går.

Idag på eftermiddagen ska jag iväg och träffa min nya chef, jag är lite nyfiken på vad det är för en människa, och hoppas på att hon ska vara bra, igentligen har jag ingen större lust med att åka kommunalt nu i influensa tider, för det är det sista jag behöver drabbas av just nu, därför har jag fått sjukresekort på sjukhuset för att jag inte ska vara i stora folksamlingar just nu, men jag gör ett undantag idag och tar tåget och bussen till Solna statshus för att träffas och prata lite.

3 kommentarer:

  1. Härligt att du redan känner av effekt med mindre värk o att tumören krymper. Då får vi se om jag blir utan Tyverb imorgon när jag ska till SÖS. Kram från Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt att känna att det går åt rätt håll. jag hoppas att de har Tyverb på lager åt dig så att du slipper stå utan. kram

      Radera
  2. Åå vad skönt att läsa att det går åt rätt håll. Men inge kul att må illa alltså... Önskar dig allt gott. Tänker ofta på dig och kikar in här varje dag :) Kram från Maria

    SvaraRadera