söndag 3 februari 2013

Promenad i det fina vädret och bilder från julen:)


Idag så har det varit strålande fint väder igen och -3 grader, så vi begav oss ut i motionsspåret för en promenad, det gick inte så fort då man har en trött 3 1/2 - åring med sig, plus att jag inte har värdens bästa kondition just nu, men det var riktigt skönt att vara ute och gå och efteråt så fick Thilde leka av sig i parken, totalt var vi ute i 2 1/2 timme riktigt skönt och uppfriskande var det, men jag var väldigt trött i ryggen när vi vände hemåt igen, väl hemma så blev det fika med kaffe och kanelbullar det smakade riktigt gott efter att ha varit ute  och gått ett tag.,  
Jag har bestämt mig för att försöka att äta nyttigare och dra in på socker, det där med socker är inte så lätt kan jag säga, jag har aldrig upplevt det så svårt att avhålla mig från godis och sötsaker som jag gör nu, jag känner mig ständigt hungrig och kilona läggs på hela tiden, det är inte så roligt, men nu får jag inte banta, för cytostatika behandlingen jag ska få är baserad på min vikt, men jag har ändå tänkt att försöka att ändra om lite i kosten, för socker är rena giftet och cancer älskar socker, och jag vill ju inte göda min cancer mer än nödvändigt, det är ju egentligen rätt lätt att dra ner på socker som finns i godis, läsk och bakverk, men det finns ju socker i massor av livsmedel som man inte tänker på och det är det så mycket svårare att ta bort tycker jag, men jag ska försöka att äta sundare, mer grönsaker och mindre socker, så även om jag inte går ner i vikt så kanske jag mår bättre och kanske jag kan  få cancern att vantrivas i min kropp så den inte vill bo kvar där, sen ska jag försöka att få till dagliga promenader även om jag inte längre klarar att gå i någon rask takt pga att jag blir väldigt andfådd, om  det beror på min envisa förkylning jag har dragits med sedan nyår eller om det är metastaserna i lungorna som spökar eller om det är både ock det vet jag inte, men lugna promenader det klarar jag av i alla fall och de gör mig ju faktiskt lite piggare.

Jag fick en kommentar i från en sjuksköterska på mitt förra inlägg om att morfin tas upp olika av olika individer och att en del behöver ta den långtidsverkande morfinet var 8:e timme, och jag har faktiskt ett vagt minne av att min läkare sagt det till mig, men eftersom jag är osäker, så ringer jag och kollar upp det i morgon, hur som helst så ville min doktor, att jag skulle höra av mig om hur det gick med smärtlindringen, eftersom han tyckte det var viktigt att jag hade en bra smärtlindring innan jag påbörjade min behandling på tisdag, men tack ändå för tipset.

Jag skrev i ett tidigare inlägg om att jag skulle lägga upp bilder från julen uppe i norrland, men då fick jag inte upp bilderna här på bloggen så de kommer nu i stället, bättre sent än inte alls :)


Vi firade jul dagen före julafton eftersom svärmor skulle jobba på julafton


Kusinerna  busar ihop

Dags att öppna julklappar 
trots att Thilde har närmare 39 grader i feber här
 så höll hon humöret uppe hela kvällen

  Stora barnen fick några julklappar de med :)



Tomten kommer!

Tomten hade med sig julklappar  till Thilde på julafton

har du några paket till mig?

Oj! så mycket julkappar jag får...

 
Tack snälla tomten!
här får du en kram








Thilde spelar Maxi Yatzy med farfar och vinner :)


På besök hos Pers kusin och Thildes tremänningar
   här busar Markus med underbart söta och goa Freja


Markus agerar lekfarbror :)

Vår söta lilla prinssesa :)

Grannarna till Pers föräldrar har som tradition att ordna en nyårsbrasa,
 väldigt mysig tradition tycker jag




Lite nyårsfyverkerier 




Markus i sitt esse :)

Undrar hur mycket han fått att dricka här :P


Hmm någon gör sig till lite :)



Någon har fått för mycket Whisky innanför västen tror jag :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar