fredag 7 oktober 2011

Öppet hus

I onsdags hade Thileds förskola öppet hus med loppis och korvgrillning, jag har inte varit på besök på Hennes förskola sedan någon gång i våras, dels beror det på att jag jobbar så långt ifrån att jag aldrig hinner komma på några aktiviteter, sedan beror det på min cancer, jag har varit lite nojig att besöka förskolan pga all smittorisk som finns blland småbarn, men nu tog jag mig ändå dit och gissa om Thilde blev glad då mamma kom :) hon ville visa mamma allt så vi gick in och tittade på loppiset som anordnades av föräldrar, vi hittade två böcker som föll Thilde i smaken en om traktorer och en om grävmaskiner :) sedan kikade vi runt lite innan vi gick ut på gården där förskolans kock grillde korv gården har en jätte mysig grillplats inne i skogskanten där föräldrar och barn samlades för köp av korv och bröd med dricka, det var en trevlig em. men tur att vi var utomhus då jag fick veta att det går höstblåsor och olika infektioner på Thildes avd. och sedan finns det löss i huset men det är ju inget jag behöver oroa mig för som är hårlös:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar