tisdag 25 oktober 2011

uppdatering

I helgen som var så var vi i väg och handlade lite nya kläder åt Thilde vilket hon var i stort behov av, för under sommaren så har hon vuxit en masssa och byxorna har blivit för korta :) sen så skulle de ha fotografering på hennes förskola igår men det blev uppskjutet till torsdag istället pga sjukdom, och inför en fotografering så vill man ju att barnen ska ha lite fina kläder på sig, och allt kändes gammalt och slitet, så det blev en två kassar med nya kläder, nu saknas bara vinterkläderna, så det ska vi investera i nu då pengarna kommer, för sådant är dyrt även för barn.
på Söndagen så kände jag mig riktigt trött och sliten, men det beror nog mer på en rejäl förkylning jag dras med än biverkningar av cytostatika, men vädret var så fint så istället för att lägga mig och vila så följde jag med ut med Thilde och hennes pappa Thilde hade sin trehjuling med sig och trampade på för glatta livet :) men hon stannade då vi ropade och väntade in oss, hon kan lyssna om hon vill :) själv orkade jag inte gå i någon högre hastighet så då vi kommit till centrum kände jag att det var dags att vända för jag litade inte på mina ben och ork, när vi var nästan hemma så gick vi till en park i närheten istället så att Thilde skulle få leka av sig lite, och jag fick sätta mig på en bänk och vila mig lite, Tänk att man kan bli så trött av en lien prommenad.
I går så var det dags att lämna blodprov igen och denna gång hade sköterskan svårt att få blod från mig, så hon stack mig i ett kärl på handen i stället och det gjorde riktigt ont, kändes nästan som hon stack mig i benet i handen och ändå hade hon svårt att få blod så hon var tvungen att rucka lite på nålen innan något blod kom, och det var inte mycket, men det räckte tydligen för ett prov, jisses och jag som i vanliga fall inte är stickrädd, men detta gjorde ont :/ när jag ändå var på vårdcentralen så passade jag på att kolla upp min infektion som jag själv misstänker är en bakteriell infektion då jag hostar grönt slem och har tjockt gult snor, och det smakar äckligt i munnen och det är inte det vanliga smakförändringarna man kan få av taxotere som jag förövrigt kom lindrigt undan denna gången, men däremot så smakar det som var i munnen, jag fick träffa en äldre svensk läkare denna gången och trots att han visste att jag är under cancerbehandling så tyckte han inte att det behövdes tas något blodprov för att se om det var bakterier eller ej, han lyssnade bara på mina lungor och sa att det lät rent så det var ingen lunginflammation, och eftersom jag inte har feber så är det ett virus, ja ja jag får väl lita på läkaren och hoppas att det ger sig, känns så dumt att behöva åka in till akuten då jag inte känner mig akut sjuk, så jag får väl vänta ut detta fast matt i kroppen är jag nu, och vill helst sova hela tiden, i morgon är det dax för att kolla hjärtat igen, det måste göras eftersom jag får herceptin som kan påverka hjärtat, hoppas att det pumpar på som det ska,
nu är det dags för lite mat så jag uppdaterar lite senare kram

1 kommentar:

  1. Hej!
    Såg att du lämnat en kommentar på min blogg. Tack snälla. Det är en otrolig känsla av "lättnad" att hitta andra i samma situation, även om det gör mig så ont att även du ska behöva gå igenom detta.
    Skickar styrkekramar till dig!!
    Annika

    SvaraRadera