tisdag 11 augusti 2009

Blixtrar och dunder


Nu har Thilde fått sin nya fina namnskylt med lila krom och reflekterande gul bakgrund och sitt födelse datum tryckt på.... Igår kom Angelika hem igen efter tre veckors semester med sin pappa och de hade haft det bra tillsammans vilket jag tycker är skönt. Jag måste nog erkänna att jag tyckt det har varit skönt de här tre veckorna då de har varit hos sin pappa . För det Är rätt påfrestande att ha tonåringar hemma som tjafsar och bråkar och ett evigt tjat om saker och om pengar, för de här svårt att förstå att allt kostar. Jag tycker att de får skaffa sig ett helg jobb så.de kan tjäna sina egna pengar så de kanske kan förstå pengarnas värde.men det är lättare sagt än gjort att få de att göra det... Så jag har tyckt att jag har haft semester då de inte har varit hemma, :-P men självklart är det roligt att ha Angelika hemma igen, ja Markus kommer hit till helgen han bor ju bara varannan helg hos mig....idag uppdaterar jag via mobilen för just nu går åskan rätt rejält så strömmen till datorn är avstängd. Det har varit några rejäla blixtrar och ännu värre åskknallar. Och regnar gör det rejält oxå . Och jag som hade tänkt ut och gå idag och möta älsklingen vid hans jobb men tror inte att det blir så nu. Jag har ju inga regnkläder som jag kan ha... Sen hade jag behövt att handla lite, vi har ju inget toa papper kvar hemma :-P så det blir väl att ta sig ut ändå...i morgon blir Thilde 4 månader, stora damen :) ja stor är hon eller åtminstone lång,jag vet inte hur lång hon är nu för de har semester på Bvc, men jag hade köpt lite nya kläder i stl 70 och det är väl beräknat till barn runt 9 mån.men jag blev ändå nyfiken på en body och hur stor den var på henne, visst var den stor men inte så stor som jag hade trott , den var inte större än att hon kan använda den redan nu :) så här går det undan på växa fronten må jag säga:-P nej nu ska väl jag och Angelika försöka att ta oss ut till affären och handla lite .ha en bra dag kram