måndag 24 augusti 2009

Kläder


I helgen har vi varit ut och letat kläder åt mig, jag har inte handlat något nytt sen Thilde föddes, men roligt vill jag inte direkt påstå att det var *suck* för antingen så är det storlekarna som har blivit mindre, eller jag som har blivit större , trots att jag väger mindre nu än innan jag blev gravid, så kan jag inte ha de stl som jag hade innan graviditeten, ok magen kan jag väl förstå att den behöver tränas ner en del, och var inställd på en större stl där, men inte i tröjor och blusar, jag har aldrig haft så här stora stl i tröjor tidigare, jag har kunnat ha M och tom. S i vissa tröjor och linnen, men inte nu, så nu fick jag titta på de riktigt stora stl, och vad hade de att erbjuda då, jo tält eller liknande, jag prövade en vit blus som såg fin ut på galgen, men på förvandlades jag till en pingvin, för baktill så var blusen delad och längre än framtill, och där såg jag gravid ut i stället, och så fortsatte det plagg efter plagg, jättekonstiga såg de ut på, varför måste kläder till stora, göra så att man ser ännu större ut i de, det är ju definitvt inget skoj, jag som annars tycker det är roligt med kläder, kände mig deprimerad istället, jag hittade några blusar och tröjor till slut som fick duga, men det är inget jag skulle ha köpt i vanliga fall, men byxor var det bara att glömma, fanns inget som passade mig om jag inte vill ha 2 meter långa ben förstås, visst man kan lägga upp benen, men min symaskin är trasig, och sy för hand har jag ingen lust med... jag får väl börja gå i kjolar med resår i midjan det är det enda jag kan ha för tillfället, men till kjol vill jag ha snygga skor och snygga skor brukar inte vara speciellt sköna att gå långt i, men jag hittade att par lite dyrare skor igår faktiskt, ett par svarta jättesköna skinn skor,som jag tror ska funka att vara ute och gå i oxå, nej det är bara att konstantera att om man har några extrakilon på fel ställen, så är det bara att glömma att få känna sig fin i nya kläder, nu är det ju så att kroppen har format om sig pga av graviditeten, och det är bara att inse att det tar längre tid för den att återställa sig nu, än då jag var 20, träna är ju inte riktigt min grej och det är inte särskilt skoj då man är ensam, och banta kan jag inte göra så länge jag ammar, så det är bara att gilla läget vare sig jag vill eller inte, men jag ska fortsätta med barnvagns promenaderna iaf, kanske ger de resultat någon gång i framtiden... förra helgen så handlade vi kläder åt Markus, Angelika och Per som de ska ha på dopet, och det gick hur snabbt som helst, Per hittade en jättefin kostym som reades med 70 % på Dressman så där gjorde vi fynd! skjortorna var oxå på rea så det blev en varsin till Markus och Per, Angelika hittade en söt vit klänning på lindex, oxå den på rea, det är bara jag som får handla till fullt pris, hade önskat att jag hittat något till dopet, men alla färger just nu går i höstfärger och är ganska mörka tyvärr, men än har jag ju tid att hitta något jag med...
Thilde är inne i någon period just nu där hon vaknar en gång per natt oftast runt kl 3.00 men hon vaknar inte på dåligt humör eller så, utan hon är glad då hon vaknar och ligger och pratar, för att sedan vilja ha mat, sen brukar hon somna om efter ca 1 tim.

Jag följer några mamma bloggar, som har bebisar som är jämngamla med Thilde och ser att deras små oxå har börjat vakna upp på tider de inte har gjort tidigare, så kankse det har med att hon växer mycket just nu... men hon är så söt och charmig ändå, så fort man tittar på henne så spricker hon upp i ett jätteleende, och hon försöker att sjunga med då man sjunger för henne, i morse låg hon och skrattade för sig själv i sängen då hennes mobil spelade, hon är så söt så=) sedan har hon blivit så pass stadig nu så att hon klarar av att sitta själv i några sek. så vi funderar på att börja använda sitt vagnen nu, för hon vill vara med och se då vi är på promenad.. vi ska testa kortare stunder och se hur det går. vi har ju köpt en sele till vagnen tidigare, så vi får väl inviga den nu...
Angelika ska börja bo hos sin Pappa på måndagar igen, för då dansar hon, och det blir så sent om hon ska åka till mig efteråt, vi får se om det blir på torsdagar med, jag har inte fått några tider ännu,men hoppas bara detta ska fungera bra nu...
Nu ska jag vara lite social med Thilde som sitter och pratar för sig själv i Babysittern=)