måndag 3 augusti 2009

Långpromenad


Idag var jag och Thilde ute och gick i 2 timmar i gassande solsken, det rann verkligen om en då man kom hem, men en trevlig promenad hade jag ändå, i går var älsklingen, Thilde och jag ute och gick i 1 1/2 tim, i det fina vädret, ja nu har jag bestämt mig att jag måste komma lite i form, jag trivs verkligen inte i min kropp just nu, jag har ju väntat på att jag ska göra efterkontrollen på mvc, man bör ju göra den innan man börjar att träna igen, men barnmorskan är ju aldrig anträffbar och hon ringer ju aldrig upp då man lämnar meddelande till henne, men nu fick jag tag i en annan då min bm är på semester så hon bokade in en tid på nu på torsdag, men jag fick veta att de inte brukar göra efterkontrollen förän efter 12 veckor, men det är ju definitivt mer nu, och nu vill jag börja träna magen, den ser ju ut som den är gravid fortfarande och det känns inte så roligt längre, så nu ska jag försöka att hålla motivationen uppe.
När jag bodde i solna så gick jag 1 tim varje dag, plus det jag rörde mig på jobbet, men när jag flyttade så blev det för lite tid över och i den vevan så började jag ju plugga samtidigt som jag jobbade, så det fanns definitivt ingen tid över, och sedan kom jag av mig helt med att motionera, men nu vill jag komma igång igen, så mitt mål är att börja gå minst 1 tim varje dag, så att jag får tillbaka min energi igen, för man mår så mycket bättre då man får röra på sig,
jag lägger in lite bilder från dagens promenad, för jag hade kameran med mig oxå ;p