fredag 14 augusti 2009

Vasaparken

I går var jag till Vasaparken och träffade Mimmi, Malin och Sarah med deras barn, Malin och sarah har jag inte träffat på 10 år, då vi hade klass återträff, så det var jätteskoj att se de igen, och en riktigt härlig och mysig dag fick vi=) vädret var hyffsat fram till då vi bestämde oss för att bege oss hemåt, då Mimmi och jag var på väg till T- centralen och hade gått ungefär i 5 min så öppnade himmelen sig och regnat det öste ner, det regnade så mycket att brunnarna inte klarade av att svälja vattnet och vägarna översvämmades på bara några få min, jag hade en regn rock på mig och mimmi ett paraply men inget utav det höll vätan borta, då vi hunnit fram till en bro för att ta skydd var mina byxor så blöta att det gick att vrida ur de, och fötterna lika dant, mysigt då man har en resväg på 30 min hem, men det var många som överaskades av regnet många gående och cyklister på väg hem ifrån jobbet blev rejält böta då det var sjöar på vägbanorna.
Tyvärr, glömde jag bort kameran, då var i parken för den var jättefin har bara gått förbi den tidigare utan att veta att det fanns en parklek där inne synd att det inte blev några bilder därifrån, men dit går jag gärna igen, men lite regnbilder fick jag i alla fall för vi fick väl stå under bron i ca 5 min innan vi vågade oss ut i regnet igen , så då kom jag ihåg kameran och passade på att fota lite:-P

ganska mörk himmel och rätt blött på marken:p

det regnar så pass att det bildas stora bubblor på marken då det regnar

det virvlade häftigt runt brunnen och den hann inte med att svälja vattnet så det blev översvämming i stället


det stänkte bra om bilarna till slut stänkte det så häftigt att vi inte kunde stå kvar under bron utan att bli blöta från bilarna med