fredag 8 april 2011

Hosta


Idag stannade jag hemma från jobbet igen denna gången är det jag själv som är dålig, jag har en rejäl hosta som inte verkar vilja ge med sig och den har bara blivit värre unde veckan som gått, så jag gick till läkaren idag och han konstanterade att det var en virusinfektion, så det var inte så mycket att göra åt, jag skulle återkomma om jag fick feber eller om hostan inte blir bättre, fick utskrivet molipect som kanske kan lindra hostan lite, för jag hostar som jag nästan kräks mellan varven, i morse började jag hosta kl 03.30 (vet det eftersom Thilde vaknade den tiden) sedan hostade jag konstant till kl 06.00, det är jobbigt då man inte får sova, men det får vi inte så mycket annars heller då Thilde sover väldigt oroligt vi tror hon har det som kallas nattskräck, hon vaknar nästan varje natt jätteledsen och skriker, då man försöker trösta henne blir hon jättearg och helt hysterisk och slår och sparkar vilt omkring sig, hon verkar vaken eftersom hon pratar sätter sig upp och tittar och ibland springer hon iväg, men troligtvis är hon inte vaken. den som är intresserad kan läsa mera här. http://www.eckerberg.se/be/nattskrack.html


I tisdags så kom änligen målaren hit och började spackla Angelikas rum, och på onsdagen så tapetserae han väggarna så nu är rummet äntligen klart, bara 7 månader efter vattenläckan, jag kan väl inte direkt påstå att Upplands-bro hus har varit snabba med att åtgärda fuktskadan i golv och väggar, men nu är det änligen klart.


I veckan som var fick jag även bekräftelse på att jag klarat Pim steg tre så nu är jag i stort sett klar, blir helt klar efter min examination som är i maj då jag ska redovisa min film som var våran slutuppgift. det känns jätteskönt att ha gjort detta nu eftersom det tog en massa tid från annat. men det är något som alla som arbetar inom skola/förskola sak göra i hela sverige, för det har regeringen bestämt.


nu ska jag försöka att få i mig något att äta, för jag känner att jag har glömt att äta lunch och magen protesterar nu högljut :O

Ha det bra så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar