lördag 9 april 2011

Ikea idag






Nu har Markus äntligen fått tillbaka sitt rum,  vi höll¨på för fullt att flytta Angelikas och Markus möbler till sent i går kväll pga att Angelika inte hade förberett och packat ihop sina saker så att det skulle gå smidigt att flytta rummen, Angelika har ju fått lånat Markus rum för att hon hade mest saker, och bor ju  här på heltid och det gör ju inte Markus, Så Markus har fått ha sina saker i V-rummet och haft sin säng placerad bakom ena soffan så att han skulle få en liten egen hörna, vi trodde ju detta bara skulle vara en provisiriskt lösning då de renoverade Angelikas rum,  vi kunde ju aldrig tro att det skulle ta så här lång tid att få allt klart, vi har faktiskt känt oss rätt trångbodda här sedan i julas, v-rummet vart ju pyttelitet helt plötsligt och Thilde har inte haft någonstanns att leka, då hon inte har något eget rum, men mycket saker har hon ju i alla fall, men nu blev v.rummet jättestort igen då Markus säng försvann och sofforna kom på sina rätta platser igen, så Thilde drog fram det efterlängtade lektäldet igen och bara mös  idet =) nu återstår bara att städa och röja upp här hemma, det har ju varit lite svårstädat på sista tiden av naturliga skäl.
på tisdag fyller Thilde 2 år så vi har tänkt att fira henne nästa söndag, denna helgen har jag inte haft någon som helst ork att ordna något kalas, jag hostar som bara den på nätterna  och även på dagarna och jag känner mig aldeles trött och matt i kroppen så det blir ett enkelt firande i morgon här hemma tillsammans med sina stora syskon, ska försöka att orka att baka en "kalastårta" och sockerkaka i morgon men det gör jag nog:) idag var vi på Ikea och handlade lite presenter till Thilde men det som jag i huvusak var ute efter var slutsålt och kommer förhoppningsvis in på måndag, sen blev det en ny skrivbordstol till Markus har lovat han det länge men det har inte blivit av att handla någon då vi väldigt sällan är på Ikea, men idag blev det av iaf,.
nu ska jag ta och vara lite social me resten av familjen, dvs Per Thilde och Markus för Angelika är på Proxy och kommer inte hem förens sent i natt.

Ha en tevlig fortsättning på kvällen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar