lördag 2 april 2011

Sjuk


Igår återvände jag till jobbet igen efter nästan en vecka hemma med en sjuk Thilde, det blev en hel dag inne på kontoret på jobbet, en rätt konstig dag faktiskt, morgonen började med att jag blev jävligt irriterad på vår chef då jag fick veta att hon mer eller mindre ville att vi skulle skriva om vårat månads brev pga att hon ansåg att vi använt oss av fel ordval som t.e.x. "geggamoja" för mig är det då barnen blandar sand och vatten till en lersörja, men enligt våran chef heter det jord vilket vi inte har alls på våran gård, det var rena klottret på brevet, och Hèléne som var med på webbmötet berättade att hon var gråtfärdig efteråt för allt var fel enlig chefen, så vad är vitsen med att skriva månadsbrev om vi inte får skriva det på vårat sätt? detta är chefens påhitt så då kan hon ju i fortsättningen få skriva brevet själv, hon som ändå vet bäst vad som händer hos oss, enligt mig ska ett månadsbrev vara en rolig läsning för föräldrarna om vad som händer och sker i förskolan, och ingen uppsatsskrivning, där man tröttnar efter några meningar för att de är så tråkigt skrivet, nu är det så att månadsbrevet ska ligga ute på hemsidan under föräldrainfo där föräldrarna får logga in, och där har jag lagt ut brevet, då det är jag som är webbansvarig på vår förskola, nu när jag var ut och tittade på hemsidan så var aprils månads brev borttaget, så varför ska jag anstränga mig för hemsidan då det finns andra som tydligen har behörighet till vår hemsida och som går in och plockar bort och ändrar då det inte passar, så jag har sagt till Hèléne att jag vill frånsäga mig ansvaret för hemsidan då jag ändå alrig får tid att sitta med den och då jag gör det så är det ändå fel enligt vissa.

sen så frågade Hélène mig om jag kunde hjälpa henne att renskriva en kursuppgift hon fått som stressade henne, vilket jag gärna gjorde, sen så fick jag korregera min PIM uppgift lite, jag fick svaret att han gillade min film massor, men filen var lite för stor då jag hade glömt att komprimera ned filen i rätt format, så nu är det fixat och troligen är jag godkänd, eftersom han skrev att han gillade filmen=) sen så gjorde jag lite andra uppgifter, sånt som behövs göras i bland , sen så fick jag frågan om jag ville följa med ut och äta på kvällen vilket jag gärna ville trots att jag började känna mig lite dålig, det kändes som att jag höll på att få feber, men följde ändå med ut och vi hade riktigt trevligt och kvällen blev ínte så sen.

Då jag var på väg hem började jag må riktigt dåligt och väl hemma frös jag som bara den och mådde hemskt illa och fick frossa tillslut gick jag och la mig och kollade tempen den visade på 38.6 grader, men i morse hade jag lite lägre temp men dessto värre ont i kroppen, så det blir till att bara vila och ta det lugn i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar