onsdag 13 april 2011

Jobbet i morgon


Thildes fotografering hade gått bra idag , fast det hade hänt en liten olycka på grannavdelningen, ett barn hade kräks ner sig själv och en av pedagogerna, så de andra barnen hade fått flytta över till Thildes avd medan de städade upp, jag kan bara tänka mig vilken röra det måste ha varit, jag vet ju själv hur oroliga barnen blir av själva fotograferingen, Lucia och fotografering är av de mest kaotiska dagarna som finns på en förskola, och då dessutom ha ett barn som blir kräksjuk mitt i allt detta kan inte ha varit roligt, i kommunen där jag arbetar har man nu helt tagit bort fotograferingen på förskolan, vill föräldrarna ha foton får de gå till en fotograf själva, vi fotar endast i dokumentations syfte på förskolan idag, och bilderna får stanna där, detta för att inga foton av barn mot föräldrars vilja ska hamna på nätet och utsättas för pedofiler, samt av andra säkerhetsaspekter  då det finns familjer som lever under skyddad identitet, där inte barnen får förekomma på foton i något samanhang,

Imorgon ska jag jobba igen efter nästan en vecka hemma, hostan har ju börjat ge vika nu, dock har jag fortfarande en förhöjd temp som ligger strax under 38 grader, så jag hoppas det ska gå bra att arbeta igen, jag stänger tyvärr med en person som gärna ser till att skapa kaos runt omkring sig så detta känns ju inte så lockande att komma tillbaka till, men tyvärr är det inget att göra åt.


Denna vintern har verkligen varit förödande för min vikt,dels har jag åkt på infektion efter infektion, dels har det varit så kallt att jag tagit bussen istället för att gå som jag brukar, (hatar och frysa vilket jag har gjort mycket i vinter) och all denna trötthet ovanpå det, har inte gjort att man orkat ta tag i detta med motion precis, men nu måste jag ta i tu med detta igen, jag mår ju inte bra med så mycket övervikt, jag känner mig bara trött  hängig och orkeslös på senare tid, men nu då ljuset och värmen kommer mer och mer och kvällarna blir längre så får man väl börja med kvällspromenaderna igen, då man kommer hem ifrån jobbet. Sedan får jag väl tänka lite mer på vad jag stoppar i mig och dra ner på det goda lite, men det blir svårt för den närmsta tiden består av en del födelsedagar , men man får väl ta lite mindre än vad man brukar göra ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar