onsdag 13 april 2011

Till läkare igen

Idag är Thilde egentligen ledig från förskolan, men då det är fotografering idag så fick hon ändå komma,  så just nu är Thilde där med sin pappa, de hade ju fotografering i höstas, men det var tydligen så pass många föräldrar som inte vart nöjda med bilderna så de tog dit en annan fotograf, för att fota om barnen, hoppas det gick bra:)
Idag tog jag  mig äntligen mod till att gå till läkaren, med besvär jag har haft alltför länge, jag har skjutit upp detta hela tiden, varför vet jag inte, jag har ju varit till hälsocentralen många gånger men för andra saker, trots att detta har varit besvärande väldigt länge, så har jag ignorerat detta och trott att det ska ge sig av sig självt, men det har det inte gjort, jag vet att man ska ta besvär med brösten på allvar, särskilt om det  det blir knölar som inte har funnits där tidigare, eftersom besvären uppkom i samband med att jag  slutade amma Thilde, i december trodde jag det var någon form av mjölkstockning eller infekterade mjölkkötlar, och försökt att vänta ut och fortsatt att tömma bröstet på mjölk, mitt högra bröst är helt normalt, medan mitt vänstra är hårt och knöligt, och ömmar rejält, vissa dagar känns det som att det är bättre, så därför har jag avvaktat och trott att det ska bli bättre, men  idag ringde jag äntligen  HC och fick komma till läkaren och han tittade och klämde på båda brösten och konstanterade att det vänstra både såg rött ut och var hårdare än det högra, så han ville ta en snabb sänka men det visade inget konstig trots att jag fortfarande är förkyld och hostar, han var därför tveksam om han skulle skriva ut penicillin till mig, men då jag har haft detta så länge och att jag faktiskt har väldigt ont i bröstet. Nu har jag en rätt hög smärttröskel tack vare att jag har en ständig nackvärk pga mina diskbråck i nacken, så jag har en tendens att ignorera smärta, vilket kanske inte är så bra i alla lägen, för jag har ju ont vid beröring, hur som helst stod jag på mig denna gång, eftersom jag väl hade gått till läkaren med dessa besvär, så ville jag ha penicillin ändå, och han höll med om att det har ju pågått så länge, så jag fick en sort som ska vara bra för inflammationer i hud och mjukdelar, samt så fick jag ett hormonspray som jag tar i näsan för att driva ut mjölken jag har kvar och förhindra mjölkstockning, han trodde som jag att det nog var en bröskörtel infektion, vilket jag nu håller tummarna för att det är, men som han sa att det kan ju finnas andra orsaker som ligger bakom också som kan behövas utredas om detta inte ger med sig, eller att jag skulle få besvär efteråt med brösten, nu trodde han inte att det var något annat än en infektion i alla fall, han sa att jag skulle höra av mig om det inte blev bättre, vilket jag lovade att göra., nu har jag ju äntligen tagit steget och kontaktat läkaren om detta så då lär jag ju höra av mig om det inte blir bättre. dumt av mig att inte ringt läkaren tidigare, men jag har inte trott att det varit något allvarligt, men nu ville jag inte ha ont längre så då ringde jag äntligen tillslut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar